نخستین تراکتور سنگین کشور رونمایی شد

کد خبر : 1423
پنجشنبه 21 اسفند 1393 - 22:52

نخستین تراکتور سنگین کشور با حضور وزیر جهاد کشاورزی در شرکت تراکتورسازی تبریز رونمایی و خط تولید آن شروع به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بسیج کارگری استان آذربایجان شرقی، مدیر عامل گروه تراکتورسازی ایران روز پنج شنبه در آیین رونمایی از این محصول با اشاره به اینکه تا کنون نیاز پنج درصدی بازار کشور به تراکتور سنگین از طریق واردات تامین می شد، گفت: طراحی محصول جدید دو سال طول کشیده است.

ابوالفتح ابراهیمی قیمت تمام شده محصول جدید این شرکت را کمتر از دو میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این در حالی است که نمونه خارجی با قیمت بیش از چهار میلیارد ریال در بازار ایران عرضه می شود.

وی با اشاره به اینکه تراکتورسازی ایران به 500 هزار دستگاه تراکتور تولید داخل خدمات ارایه می دهد، اعلام کرد: با تولید محصولات جدید این شرکت در سال گذشته 75 میلیون یورو صرفه جویی ارزی شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه این گروه تولیدی برای 400 شرکت قطعه سازی ایجاد اشتغال کرده است، گفت: تراکتورسازی ایران با تکمیل زنجیره تولید انواع تراکتور برای 200 هزار نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی تعداد محصولات تولیدی این شرکت را 16 نوع با قدرت 35 تا 150 اسب بخار اعلام کرد و افزود: موتور 285 پیکان از چرخه تولید این شرکت خارج شده است.

مدیر عامل گروه تراکتورسازی ایران با اشاره به اینکه تراکتور مدل ITM1500 با دو دیفرانسیل دارای 150 اسب بخار قدرت است، گفت: این تراکتور دارای قابلیت توربو شارژ بوده و شش سیلندر است.

وی همچنین گفت: این تراکتور دارای گیربکس سنکرون و خزشی، سامانه هیدرولیکی، فرمان هیدرو استاتیک، 12 دنده جلو و پنج دنده عقب است که با رعایت استانداردهای آرگونومیک تولید شده است.

گفتنی است گروه صنعتی تراکتورسازی ایران به عنوان بزرگترین تولید کننده ادوات کشاورزی 9 شرکت اقماری (هفت شرکت در تبریز و دو شرکت در سنندج و ارومیه) و دو خط تولید در ونزوئلا و تاجیکستان دارد و علاوه بر تراکتور ،71 نوع انواع موتور در بخش های کشاورزی، صنعتی و خودرو تولید می شود. تولید بیش از 200 هزار بلوک سیلندر خودرو 206 و 300 هزار قطعه بلوک سیلندر پراید و تامین نیاز ایران خودرو در ریخته گری این گروه نشان از ظرفیت و قابلیت های این مجموعه دارد.

انتهای پیام/

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه