با حضور وزیران اقتصاد و کار

نشست ۶۵ شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی آغاز شد

کد خبر : 7374
سه شنبه 17 اسفند 1395 - 08:01

شصت و پنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور وزیر اقتصاد و کار و فعالان تعاونی و خصوصی در وزارت کار شروع شد.

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور، شصت و پنجمین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور وزیران امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان تامین اجتماعی، معاونان و فعالان بخش خصوصی و تعاونی در محل وزارت تعاون،کار و رفاه در حال برگزاری است.

در این جلسه پیگیری مطالبات اجرا نشده بخش خصوصی در حوزه کار و تامین اجتماعی با اولویت مشکلات حسابرسی از اسناد مالی و دفاتر قانونی کارفرمایان و مهلت 10 ساله آن توسط سازمان تامین اجتماعی آن در حال بررسی است.

بر این اساس، همچنین موضوع مشکلات مربوط به اعمال ماده 38 قانون تامین اجتماعی و ضرایب بیمه پیمانکاری نسبت به قراردادهای خرید و فروش قطعات در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش فارس، طبق مواد 39، 47 و 101 قانون تامین اجتماعی سازمان مکلف است، صرفا صورت مزد ارسالی از طرف کارفرما را حداکثر ظرف مدت 6 ماه توسط بازرس یا بازرسان مورد رسیدگی قرار دهد و در هیچ یک از مواد بحث سایر هزینه‌ها پیش‌بینی نشده، در حالی که به جای بازرسی عملیات حسابرسی انجام می‌شود.

همچنین ضرورت نگهداری 10 ساله اسناد مشکلات عدیده‌ای برای کارفرمایان و بازرسان ایجاد می‌کند، ضمن اینکه ترکیب سهامداران و هیات مدیره شرکت‌ها تغییر می‌کند؛ لذا مطالبات سازمان تامین اجتماعی از یک دهه گذشته شامل حال افرادی می‌شود که نقشی در ایجاد بدهی چند سال قبل نداشتند.

منبع: فارس

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه