نظر سرپرست وزارت کار درباره دستمزد کارگران

کد خبر : 684
دوشنبه 14 اسفند 1391 - 09:47

سرپرست وزارت کار در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال افزایش 50 درصدی دستمزد کارگران وجود دارد یا خیر، گفت: هنوز نمی‌توانیم در مورد درصد افزایش دستمزد کارگران اعلام نظر کنیم ولی به‌طور حتم براساس آنچه که قانون تعیین شده و اصل سه جانبه‌گرایی، رقم واقعی دستمزد کارگران را تعیین خواهیم کرد.

 

به گزارش پایگاه اینترنتی سازمان بسیج کارگری کشور اسدالله عباسی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: در بحث تعیین دستمزد سال 92 تشکل‌های کارگری و کارفرمایی نقش اساسی دارند و در جلساتی که تاکنون برگزار شده با در نظر گرفتن واقعیت‌ها، شاخص‌های تورم و سبد هزینه معیشت به نقطه مشترکی رسیده‌اند و وزارت کار نیز تابع آن خواهد بود.

وی درباره‌ی احتمال افزایش 50 درصدی دستمزد کارگران اظهار کرد: نمی‌توانم در مورد چنین درصد برای افزایش دستمزد کارگران نظر قطعی اعلام کنم، ولی به‌طور حتم آنچه که قانون تعریف کرده و اصل سه‌جانبه‌گرایی نمایندگان دولت، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با همفکری و هم‌سویی و نقطه‌نظرات کارشناسی مشترک خود به جمع‌بندی واحدی برای تعیین دستمزد خواهند رسید.

عباسی تصریح کرد: هنوز درصد قطعی مشخص نشده است ولی امیدواریم با توجه به جلسات مقدماتی و جمع‌بندی‌های خوبی که با دو طرف داشته‌ایم، بتوانیم رقم واقعی دستمزد کارگران را مشخص کنیم تا کارگران دلگرم شوند و کارفرمایان نیز به تولید بیشتر بپردازند.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه