فرمانده سپاه کربلا مازندران مطرح کرد:

هدف بسیج از ورود به صنعت و معدن، تسهیل گری است

کد خبر : 8728
چهارشنبه 25 مرداد 1396 - 09:53

فرمانده سپاه کربلا مازندران با عنوان اینکه بسیج نه متصدی و نه صاحب کار است، گفت: هدف اصلی بسیج در ورود به مشکلات صنعت و معدن تسهیل گری است و هر کدام از فعالان اقتصادی که علاقه مند به فعالیت در عرصه اقتصاد مقاومتی باشند آماده ارائه خدمت رسانی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، بابایی در مورد طرح پایش صنایع توسط  بسیج صنعت و معدن گفت: این طرح در ابتدای شروع کار است که با استقبال شهرک های صنعتی و صاحبان  صنایع هم روبرو شده اما الان برای ارائه گزارش پیشرفت کار زود است.

وی هدف از طرح پایش صنایع توسط بسیج صنعت و معدن را شناسایی ظرفیت ها، کم کردن هزینه ها، تهسیل مسیر برای راه اندازی و احیای مجدد صنایع دانست و خاطر نشان کرد: خیلی از مشکلات پیش روی صنایع و معادن استان با روحیه جهادی و با در نظر گرفتن امکانات و مدیریت کارآمد، انقلابی و متدین در درون صنعت قابل حل است.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی زمینه های متعددی دارد، اظهار کرد: در سال های اخیر بیشترین تلاش بسیج روی بحث غذا و داروهای گیاهی بوده است که هر سال نواقص کارش را برطرف و کار را کامل تر می کند. سردار محمدحسین بابایی گفت: امسال به مرحله خوشه بندی و قطب بندی تولیدات اقتصاد مقاومتی در هر شهرستان و منطقه رسیده ایم  تا بتوانیم با ایجاد یک شبکه تولیدات اقتصاد مقاومتی بسیجیان را به فایده، سود و بازار منتج کنیم.

وی با بیان اینکه جوانان علاقه مند به فعالیت تولیدی در عرصه اقتصاد مقاومتی، می توانند با مراجعه به بسیج سازندگی از شرایط آموزش، پشتیبانی و حمایت هایی که برای آن ها فراهم شده بهره مند شوند، اظهار کرد: علاوه بر ارائه تسهیلات، تسهیل در برخی امورات اداری و دولتی نیز توسط  بسیج سازندگی به عنوان پشتیبان فعالان اقتصاد مقاومتی انجام می شود.

بابایی شیوه کار بسیج را با شیوه کار دولت در توجه به اقتصاد مقاومتی متفاوت و غیر منتطبق دانست و تصریح کرد: نگاه دولت نگاه کلان و حمایت از شهرک های صنعتی و صنایع بزرگ  است اما بسیج به این بخش ورود پیدا نکرده است و در بحث صنایع کوچک زودبازده و مشاغل خرد خانگی فعالیت می کند.

فرمانده سپاه کربلا مازندران در ادامه خاطر نشان کرد: چون از نظر شیوه با دولت متفاوت هستیم نتوانستیم هم افزایی ایجاد کنیم اما بعضی از دستگاه های مرتبط دولتی مانند فنی و حرفه ای و جهاد کشاورزی در بعضی موضوعات مانند دامپروری و شیلات در حدی که مقررات به آن ها اجازه داده همکاری داشته اند.

انتهای پیام/ر

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه