رحیم پور ازغدی در جمع مسئولین بسیج کارگری سراسر کشور:

هر کس به طور سالم تولید ثروت می‌کند مجاهد فی سبیل الله است

کد خبر : 575
چهارشنبه 26 مهر 1391 - 08:30

مسئولین سازمان‌های بسیج کارگری سراسر کشور و فرماندهان حوزه های بسیج کارگری در یک دوره آموزشی چند روزه در مشهد گردهم آمده اند. سخنران روز چهارم این همایش حسن رحیم پور ازغدی بود.

 

چهارمین روز از همایش 5 روزه مسئولین سازمانهای بسیج کارگری سراسر کشور به همراه فرماندهان حوزه‌های بسیج کارگری با سخنرانی حسن رحیم پور ازغدی همراه بود. ازغدی که با موضوع اقتصاد مقاومتی سخن میگفت ضمن تبیین رابطه بین کار و کارگر در اقتصاد سرمایه داری غرب در خصوص نحوه استثمار زنان در قالب شعار آزادی زنان در این نوع اقتصاد توضیح داد.

وی در ادامه با اشاره به ریشه ها و بسترهای اقتصاد مدرن گفت: مبنای اقتصاد لیبرالیسم غربی تفکیک اقتصاد از اخلاق است. به همین دلیل هر نوع شعار و رفتار عدالتخواهانه، ظاهراً عدالتخواهانه است اما در واقع در خدمت سرمایه داران است و ارزشی برای انسانیت قائل نیست.

وی با برشمردن نشانه های این موضوع به مسئله استثمار زن در نظام اقتصادی غربی اشاره کرد و گفت: نظام سرمایه داری برای حفظ و افزایش منافع خود زن را وارد عرصه کار کرد و به بهانه رعایت حقوق زن او را به بردگی مدرن کشید.

ازغدی در ادامه افزود:در کنار دو تفکر و جریان مطرح (دیکتاتوری سرمایه داری و دیکتاتوری پرولتاریا= کارگری) تفکر و الگوی سومی مطرح است به نام الگوی اسلامی کار.

وی با توصیف الگوی اسلامی کار افزود:هر کس به طور سالم تولید ثروت می‌کند مجاهد فی سبیل الله است و اگر در این راه کشته شود شهید فی سبیل الله است.

متن کامل صحبتهای ازغدی به زودی در سایت قرار خواهد گرفت.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه