درخواست مرکز دانشجویی حقوق بشر ایران به محمد جواد لاریجانی

هفته دوم تیرماه به نام "حقوق بشر آمریکایی" در تقویم‌ ملی ثبت شود

کد خبر : 2426
چهارشنبه 10 تیر 1394 - 00:33

محمد واحدی مسئول مرکز دانشجویی موسسه حقوق بشر مردم ایران در نامه‌ای از به دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه پیشنهاد داد 7الی 12تیر به هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج کارگری کشور به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ محمد واحدی مسئول مرکز دانشجویی موسسه حقوق بشر مردم ایران (صلح زیبا) در نامه‌ای از به دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه پیشنهاد داد تاریخ 7الی 12تیر براساس پیشنهاد رهبری به هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شود و در تقویم ها ثبت گردد.

جناب آقای دکتر محمد جواد لاریجانی

دبیر محترم ستاد حقوق بشر قوه قضائیه

سلام علیکم

   پس از وقوع جنگ جهانی و انتقال قدرت به ایالات متحده و نقش آفرینی های این کشور در مناسبات سیاسی بین الملل، سودای ابرقدرتی جهان همواره در سر سردمداران ایالات متحده، خواب های ناخوشی برای ملت های آزاده دیده اند.


 از بمب های هسته ای در هیروشیما و ناکازاکی گرفته تا ویتنام، افغانستان و عراق. اگرچه این خواب ها به سبب مقاومت ملت ها همیشه و آن طور که آن سردمداران خواسته اند، رقم نخورده است اما تن نحیف مردمان این کشورها، زن و مرد و کودک  و روح آزاده آنان از جنایات مصیبت بار این دولت جنایتکار آسیب های جدی دیده است. ملت آزاده و آزادی خواه و استقلال طلب ایران نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند؛  تقویم رسمی کشور پر از بزرگداشت مظلومان و قهرمانانی است که به صورت مستقیم و غیر مستقیم توسط حاکمان ظالم این کشور جان خود را در راه حفظ و حراست آزادی و آزادگی شان از ابرقدرت ها از دست داده اند. روزهای ابتدایی دهه اول تیرماه پر از این مناسبت هاست.

حادثه هفتم تیرماه یادآور سالروز انفجاری بزرگ به دست منافقین و با حمایت آمریکا در دفتر حزب جمهوری اسلامی است. همچنین بمباران سردشت با بمب های شیمیایی به دست صدام و رژیم منحوس بعثی نیز با حمایت مستقیم غرب و آمریکا قاب عکس دردآور و تلخی در اذهان مردم این شهر و ملت ایران به یادگار گذاشته است.

همچنین ترور شهید صدوقی، از آزادمردان پیشکسوت انقلاب اسلامی ایران به دست منافقین کوردل از دیگر جنایاتی است که آمریکا به طور غیر مستقیم در آن دست داشته است؛ اما فاجعه مورد هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری ایران در آب های خلیج فارس به دست ناوجنگی آمریکایی از جمله جنایاتی است که دست های خونین این دولت استکباری و جنایتکار به طور مستقیم در آن نقش داشته است.

قطعا ذکر موردی موارد نقض حقوق بشر و آزادی های فردی و اجتماعی توسط دولت ایالات متحده آمریکا  لازم نیست که خودتان بیش از ما به آن آگاهی دارید.

متاسفانه  ورق به ورق تاریخ معاصر  ما به خوبی به یاد دارد که دولت آمریکا با خوی قدرت طلبی خود چگونه با عنوان حقوق بشر و با استفاده از قدرت سیاسی در میان کشورهای اروپایی و به بهانه مبارزه با تروریسم ، ملت ها را در گوشه و کنار جهان به خاک و خون کشیده است.

همانطور که مستحضر هستید رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با خانواده های شهدای هفتم تیر ضمن اشاره به این جنایات، اشاره ای به پیشنهاد برخی مبنی بر نامیدن این هفته به نام هفته «حقوق بشر آمریکایی» داشتند. نظر به مسئولیت جنابعالی در ستاد حقوق بشر قوه قضائیه، موسسه مستقل و مردم نهاد صلح زیبا مستدعی است سعی خود را جهت وارد کردن این مناسبت در تقویم رسمی کشور مبذول دارید.

انتهای پیام/خ

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه