همزمان با آغاز هفته بسیج کارگری برگزار شد:

همایش بزرگ پانزده هزار نفری کارگران بسیجی در شیراز

کد خبر : 306
یکشنبه 7 اردیبهشت 1393 - 16:39

همایش پانزده هزار نفری با حضور بسیجیان عرصه صنعت و تولید، کارگران کارفرمایان و خانواده های ایشان و همچنین مدیران و مسئولان اجرایی حوزه کار در سالن شهید دستغیب شیراز برگزار شد

 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بسیج کارگری کشور، همایش پانزده هزار نفری با حضور بسیجیان عرصه صنعت و تولید، کارگران  کارفرمایان و خانواده های ایشان و همچنین مدیران و مسئولان اجرایی حوزه کار در سالن شهید دستغیب شیراز برگزار شد.

در این همایش قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تبریک هفته بسیج کارگری و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگر به مشکلات بیمه ای کارگران اشاره و خواستار حل سریعتر آن شد.

دکتر قادری در مورد این مشکلات گفت: عده ای به صرف گذراندن یک دوره دارند از مزایای بیمه کارگری استفاده می کنند که این ظلم در حق کارگران ساختمانی است و آنها باید از کارگران ساختمانی جدا شوند چون حق کارگران ساختمانی ضایع می شود.

 وی افزود: الان تمامی بار مالی بیمه کارگران روی دوش خود آنها است که در قانون جدید بخشی از آن را دولت وشهرداری‌ها، بخش دیگر را افراد پروانه بگیر و بخش دیگر را کارگران می‌پردازند و ما پیگیر تصویب هرچه سریعتر این قانون هستیم.

نمانیده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد کارگران ساختمانی ما حدود یک میلیون نفر می باشد ولی متاسفانه افرادی که تا الان بیمه شده اند بیش از یک میلیون نفر می باشند که متاسفانه نشان از بی قانونی و ظلم در حق کارگران ساختمانی است.

دکتر قادری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که کارگرانی که در روستاها زندگی می کنند نیز می توانند از بیمه اجتماعی صندوق بیمه روستایی و عشایری به صورت رایگان استفاده کنند افزود:در سال جدید دو هزار میلیارد تومان از بخش هدفمندی یارانه ها به بیمه بیکاری اختصاص داده شده است که قدم مثبتی برای کارگران بخش صنعت و تولید است.

دکتر قادری دو قول نیز به کارگران و بیمه شدگان تامین اجتماعی داد؛ اول کارگرانی که تا الان سهام عدالت دریافت نکرده اند جزء اولین کسانی هستند که سهام عدالت دریافت خواهند کرد. همچنین بیمه شدگان تامین اجتماعی در آینده ای نزدیک از خدمات بیمارستان های دولتی همانند بیمارستان های تامین اجتماعی استفاده خواهند کرد.

در ادامه این همایش که در روز آغازین هفته بسیج کارگری برگزار شد، مسئول بسیج کارگری فارس صحبت کرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه از نگاه اسلام کار، کارکرد اقتصادی و فرهنگی و ارزشی دارد افزود: نگاه اسلام به مقوله کار و کارگر ابزاری نیست بلکه ارزشی و فرهنگی می باشد، آنجا که پیامبر اسلام(ص) فرمود:"من دستانی را که در اثر کار پینه بسته است می بوسم".

وی گفت: جنبه معنوی کار در اسلام، بالاتر از نگاه مادی است و از این منظر مسلمانان با نگاه و اعتبار معنوی کار انگیزه می‌یابند و تلاش خود را مضاعف می‌نمایند.

اسماعیلی گفت: مقوله اقتصاد مقاومتی تنها و تنها از طریق کارگران و کارفرمایان و تبیین فرهنگ کار و تولید میسر است.

وی افزود: مقام معظم رهبری شعار اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی را به این دلیل عنوان کردند که عزم ملی شامل آحاد ملت بزرگ ایران می باشد و همه  مردم با تلاش و مجاهدت خود می توانند اقتصاد مقاومتی را توسعه دهند.

وی در پایان گفت: برای حل مشکل اقتصاد کشور بایستی رویکرد وابستگی به منابع انسانی و داخلی را تقویت کنیم.

 

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه