با گرامیداشت روز بسیج کارگری و شهدای کارگر:

همایش بزرگ کارگران بسیجی در تبریز برگزار شد

کد خبر : 307
دوشنبه 8 اردیبهشت 1393 - 12:03

همایش بزرگ گرامیداشت هفته بسیج کارگری و 14 هزار شهید کارگری با حضور بسیجیان عرصه صنعت و تولید در مصلی حضرت امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج کارگری کشور، همزمان با چهارمین روز هفته بسیج کارگری، همایش بزرگداشت این هفته و تجلیل از 14 هزار شهید کارگری و شهیدان باغیانی، شهدای شاخص سال 93 این قشر در مصلی امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد.

این مراسم با حضور آیت‌الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورا، سردار نوعی‌اقدم، جمعی از نمایندگان مجلس، فرماندار تبریز، مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، نظامی و انتظامی، فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در سالن همایش مصلای حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.

همچنین خانواده شهیدان باغیانی در این مراسم حضور پیدا کردند.

در ابتدای این مراسم که کارگران کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی استان آذربایجان شرقی با لباس فرم و متحد‌الشکل حضور داشتند، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: شهید متعلق به خداست و خون شهید خون خدا و خون‌بهای شهید، با خدا و معامله شهید با خداست، لیکن وظیفه ما نیز حفظ ارزش‌ها و وصایا و دستاوردهای ارزشمند شهداست.

در ادامه  امام جمعه شهر تبریز سخنرانی کرد.

آیت الله شبستری در سخنرانی خود با اشاره به اینکه شهدای کارگر در حیاتشان عزت‌بخش بودند و ممات‌شان نیز عزت‌بخش کشور شده است، تصریح کرد:تولید برای کشور عزت‌بخش است، همانطور که جهاد در راه خدا برای جامعه اسلامی عزت‌آفرین است و تولید ستون اصلی اقتصاد است، کثرت تولید و تولید خوب، هم برای مصرف داخلی و هم برای صادرات و برای خلاص شدن از تک‌محصولی نفت دارای اهمیت است.

وی افزود: شهدای کارگر امتیازاتی دارند، چرا که هم برای تولید کشور و هم در ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی تلاش کردند.

در ادامه برنامه، سردار نوعی‌اقدم از جانبازان و فرماندهان دفاع مقدس گفت: امروز کارگاه‌های ما برای تحقق اقتصاد با مدیریت جهادی و عزم ملی، گردان‌های جنگ اقتصادی و مسئولین سالن‌های تولید، فرماندهان گردان‌ها هستند.

وی تاکید کرد: کارگران کلیدی‌ترین نقش را در دوران دفاع مقدس داشتند و تنها قشری بودند که هم پشت جبهه آن‌ها خط مقدم بود و هم خط مقدمشان خط مقدم بود.

نوعی اقدم افزود: به فضل الهی، دنیا و امریکا و اسرائیل ۵۰سال دیگر هم جرات و قدرت حمله به ایران را ندارند، چرا که ما قدرت داریم و جلوی آن‌ها می‌ایستیم.

گفتنی است در این آیین  ۴۰۰شهید کارگر  استان آذربایجان شرقی تجلیل شدند و در پایان از خانواده‌های شهیدان باغیانی، شهید زوار و شهید فعله‌آذری و ۸خانواده شهید کارگر استان با اهدای لوح تقدیر شد.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه