همایش بیوتروریسم و اهمیت طب اسلامی در مجتمع عسلویه برگزار شد

کد خبر : 8832
شنبه 4 شهریور 1396 - 14:54

برگزاری همایش بیوتروریسم و اهمیت طب اسلامی ایرانی در تاریخ 96/6/4 به همت حوزه کارگری امیرالمومنین (ع) عسلویه و با حضور دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی برگزار گردید. دکتر اکبری با بیان اینکه یکی از راهکارهای انتشار عوامل بیولوژیک در بین جمعیت هدف، آلودگی عمدی آب و مواد غذایی است که امروز تحت عنوان بیوتروریسم از آن یاد می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور،همایش بیوتروریسم و اهمیت طب اسلامی در تاریخ 96/6/4 به همت حوزه بسیج کارگری امیرالمومنین (ع) عسلویه در پالایشگاه سوم پارس جنوبی برگزار گردید.

این همایش با حضور و سخنرانی دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی برگزار گردید.

دکتر حسن اکبری با اشاره به  یکی از راهکارهای انتشار عوامل بیولوژیک در بین جمعیت هدف را که آلودگی عمدی آب و مواد غذایی است که امروز تحت عنوان بیوتروریسم از آن یاد می شود اظهار داشت:  عوامل متعددی در ایجاد بیماری غذایی توسط عوامل بیولوژیکی موثر می باشد که نوع عامل، مقدار عامل، میزان مقاومت آن در محیط و قدرت مقابله با سیستم های دفاعی بدن میزبان از جمله مواردی است که می توان به آن اشاره کرد.

وی افزود: : آب و مواد غذایی آلوده شده توسط عوامل بیوتروریسمی توسط ویژگی های ارگانولپیتک قابل تشخیص نبوده و در اکثر مواقع با خاموشی و ناگهانی و بدون رنگ، بو و طعم، مقاومت زیاد آنها نسبت به شرایط محیطی و عدم وجود واکسن برعلیه بسیاری از آنها بوده به همین دلیل بهترین راه مبارزه پیشگیری می باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در پایان خاطر نشان کرد:  تصفیه خانه ها و توزیع مواد غذایی در کارخانجات مواد غذایی وارداتی بهترین نقاط برای وارد نمودن این عوامل بوده است. آموزش بهداشت، رعایت اصول بهد اشتی، اجرای فرایندهای تصفیه آب، نگهداری، کنترل دقیق بر مواد غذایی وارداتی، شناسایی مزاج جغرافیایی در هر فرد و ایجاد تعادل در مزاج و تغذیه طبیعی از مهمترین عوامل اقدامات یشگیرانه و کنترل تهدیدات می باشد.

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه