مدیر کل کارو تعاون اصفهان:

ورود بسیج به عرصه های اقتصادی قابل تحسین است

کد خبر : 520
چهارشنبه 25 مرداد 1391 - 16:41

غلامعلی قادری' روز سه شنبه در شورای عالی بسیج کارگری استان اصفهان با اشاره به مشکلات موجود در زمینه کار و تولید، کارگران و کارآفرینان، افزود: تشکیل شورای عالی بسیج کارگری یک ضرورت برای حل بسیاری از مشکلات است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور،  'غلامعلی قادری' روز سه شنبه در شورای عالی بسیج کارگری استان اصفهان با اشاره به مشکلات موجود در زمینه کار و تولید، کارگران و کارآفرینان، افزود: تشکیل شورای عالی بسیج کارگری یک ضرورت برای حل بسیاری از مشکلات است.

وی ادامه داد: نقش بسیج در مقابله با تهاجم نظامی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و توطئه های داخلی همواره کلیدی بوده است.

رییس شورای عالی بسیج کارگری استان گفت: در استان 930 هزار کارگر بیمه شده اند که از این تعداد 700 هزار نفر مشمول قانون کار هستند.

وی ادامه داد: در استان اصفهان 90 هزار واحد تولیدی وجود دارد که از این میان 85 هزار واحد زیر 10 کارگر، چهار هزار و 200 واحد بین 10 تا 50 کارگر و 800 واحد بیش از 50 نفر کارگر دارند.

وی اظهار داشت: بررسی مشکلات و مسائل موجود در زمینه کار و کارگری و ارائه راه حل هایی متناسب با این نیازها در شواری عالی بسیج کارگری، می تواند موثر باشد.

وی بر اسلامی کردن محیط کارگاهها تاکید کرد و افزود: بینش ولایتی و دینی می تواند عامل جلوگیری از برخی مشکلات کارگری باشد.

قادری تاکید کرد: باید تهدید تحریم ها را با بهره گیری از توان و ظرفیت داخلی به فرصت تبدیل کرد.

وی با اشاره به حضور تشکل های کارگری در شورای عالی بسیج کارگری، افزود: با بهره گیری از ظرفیت های این تشکل ها می توان در رفع برخی از آسیب ها تلاش داشت.

وی به حضور نخبگان بسیجی در شورای عالی بسیج کارگری اشاره کرد و ادامه داد: با گره زدن مسائل علمی و تجربی راه حل خوب برای مسائل ارائه می شود.

مدیر کل کار و تعاون استان گفت: بررسی موانع پیش روی کسب و کار و تولید از مهمترین مسائلی است که در جلسات منظم شورای عالی بسیج کارگری باید به آن پرداخته شود.

برخی گرانی‌ها، ناشی از مسائل جهانی است

در ادامه این نشست، فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، اقتصاد زهد گرایانه و به معنای رفتن در لاک دفاعی نیست.

سردار غلامرضا سلیمانی این اقتصاد را مبتکرانه است این اقتصاد مبتکرانه را راهکار‌هایی عنوان کرد که با بهره گیری از تمامی امکانات، فرصت‌ها، زمینه‌ها و منابع در مسیر تولیدکم هزینه، تقویت کمی و کیفی محصولات داخلی، حمایت از کار آفرینی و ایجاد اشتغال مولد پایدار در مسیر خودکفایی و استقلال کشور را ارائه می‌کند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان خاطر نشان کرد: اصفهان می‌تواند به عنوان الگویی پویا در زمینه اقتصاد مقاومتی گام بردارد و برای تحقق اهداف آن نیز باید با هوشمندی هر چه بیشتر مردم را در صحنه حاضر کرد.

سردار سلیمانی با انتقاد از کاهش صادرات نفت، گفت: در رژیم طاغوت که ایران ۳۰ میلیون نفر جمعیت داشت، میزان صادرات نفت بیش از ۷ میلیون بشکه بود اما امروز با جمعیتی حدود ۷۵ میلیون نفر، صادرات نفت ما بسیار کم است.

وی با این حال، کاهش وابستگی به نفت را یکی از ضروریات اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: برای رسیدن به این هدف، باید در برای افزایش کمی و کیفی تولیدات غیر نفتی داخل برنامه ریزی شود.

فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) برخی از گرانی‌های موجود در کشور را ناشی از مسائل جهانی عنوان کرد و گفت: اقتصاد بزرگ ایران اسلامی آنچنان تاثیر گذار است که با تحریم‌های یک جانبه نمی‌توان آن را به زانو درآورد و در آینده نزدیک با شکست توطئه‌های اقتصادی دشمن شاهد پویایی و شکوفایی اقتصادی خواهیم بود.
 

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه