رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور خبر داد

وزنه سنگین دولت در تعیین مزد 13 میلیون کارگر/ سهمیه‌بندی بیمه کارگر ساختمان بی‌معنی است

کد خبر : 7303
دوشنبه 9 اسفند 1395 - 07:36

رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور با انتقاد از عدم تسویه مطالبات سازمان تأمین اجتماعی به عنوان اموال کارگران به موضوع تعیین دستمزد اشاره کرد و گفت: ترکیب شورای عالی کار بیشتر دولتی بوده و سه‌جانبه‌گرایی صورت ظاهری دارد.

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور، غلامرضا عباسی، رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور در مراسمی با حضور کارگران و مردم، اظهار داشت: کارگران همواره در همه عرصه‌های انقلاب اسلامی نقش موثر داشته‌اند و همواره این قشر زحمتکش که به تعبیر مقام معظم رهبری، قشری نجیب و یکی از ارکان‌های نظام هستند.

عباسی در ادامه سخنان خود به موضوع رقم دستمزد و سبد معیشت کارگران اشاره کرد و افزود: متاسفانه ترکیب شورای عالی کار بیشتر دولتی است و اگر قرار به رعایت سه جانبه گرایی در مذاکرات است، نباید به صورت ظاهری باشد.

این مقام مسئول جامعه کارگری خواستار غیر سیاسی بودن مطالبات جامعه کارگری از دولت‌ها شد و گفت: هر دولتی که منتخب مردم هست، جامعه کارگری خواسته‌ها و انتظارات خود را مطالبه می‌کند.

رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری از دولتی اداره شدن سازمان تامین اجتماعی انتقاد کرد و خواستار پرداخت هر چه زودتر بدهی دولت به این سازمان شد.

وی ابراز امیدواری کرد تا در برنامه ششم توسعه بخش عمده‌ای از بدهی‌های انباشته شده دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود.

عباسی از مسئولین سازمان تامین اجتماعی خواست تا در حوزه‌های درمان، توجه بیشتری به بیمه شدگان داشته باشند.

* سهمیه‌بندی بیمه کارگران ساختمانی معنی ندارد/800 هزار بیمه شده در مقابل تقاضای 2 میلیون نفری
رییس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران درپایان سهمیه بیمه کارگران ساختمانی را بی معنا دانست و افزود: سازمان‌های تامین اجتماعی و فنی و حرفه‌ای بدانند که بیش از دو میلیون کارگر ساختمانی دارای کارت مهارت هستند و فقط 800 هزار نفر بیمه شده اند که این رفتار مناسب نیست و دولت باید در سال اقدام و عمل اقدام جدی در این راستا انجام دهد.

انتهای پیام/آ

منبع: فارس

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه