رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی؛

وضعیت صادرات سيب در آذربايجان غربي مطلوب نیست

کد خبر : 9445
چهارشنبه 3 آبان 1396 - 13:27

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: ۳۱ درصد از کنسانتره کشاورزی ایران در ۴۸ واحد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی آذربایجان غربی تولید می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: ۳۱ درصد از کنسانتره کشاورزی ایران در ۴۸ واحد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی آذربایجان غربی تولید می‌شود.

جعفر صادق اسکندری در نخستین جلسه میز توسعه صادرات سیب کشور که در سالن جلسات فرهنگسرای جوان ارومیه برگزار شد اظهار داشت: به رغم وجود ظرفیت‌های فراوان در حوزه کشاورزی اما صادرات محصولات این حوزه از وضعیت مطلوب و ایده آلی برخوردار نیست.

وی گفت: در نگهداری مطلوب محصول سیب در سردخانه‌ها از جمله سردخانه‌های آمونیاکی مشکلات متعددی وجود دارد و علاوه بر آن در برندسازی برای سیب کشور نیز در بخش صادرات مشکلات اساسی داریم و نا موفق بوده‌ایم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در این خطه از کشور 48 واحد تولید کنسانتره و پوره در حال فعالیت است که ظرفیت تولید آنها افزون بر 420 هزار تن است که 31 درصد از تولید کنسانتره کشور را شامل می‌شود

اسکندری با بر شماری آخرین وضعیت و چگونگی تولید محصول سیب درختی در ایران و آذربایجان غربی افزود: در کل کشور در مجموع 250 هزار هکتار باغ سیب وجود دارد که 60 هزار هکتار آن در آذربایجان غربی واقع شده است و این استان بالاتر از تهران و آذربایجان شرقی در رتبه نخست تولید سیب کشور جای گرفته است.

وی گفت: در آذربایجان غربی در مجموع 990 هزار تن تولید سیب تولید می‌شود که این رقم در معادل یک سوم سیب تولیدی کشور است اما با این حال وضعیت صادرات این محصول چه در کل کشور و چه در استان مطلوب نیست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی اظهار داشت: در 48 واحد فرآوری استان حدود 30 درصد از تولید سیب آذربایجان غربی مورد مصرف واقع شده و حدود 10 درصد نیز به‌صورت تازه خورد مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: امسال یافتن بازارهای جدید در دستور کار سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی قرار گرفته و مقدمات بازاریابی در در افغانستان، پاکستان، هند و عراق در حال انجام است.

انتهای پیام/ر

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه