معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

وضعیت فضای کسب و کار در کشور نامناسب است/ لزوم بازنگری در قوانین بازدارنده کارآفرینی

کد خبر : 7305
دوشنبه 9 اسفند 1395 - 07:41

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید بر لزوم بهبود فضای کسب‌وکار گفت: فضای کسب‌وکار در حال حاضر مناسب نیست و وضعیت کار و آموزش نیاز به تغییر در آینده دارد.

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور، محمدرضا سپهری صبح امروز در همایش تجلیل از کارآفرینان برتر استان اصفهان با اشاره به چالش‌های موجود در فضای کسب‌وکار کشور گفت: کشور در حال حاضر وضعیت مناسبی از نظر شاخص‌های کارآفرینی ندارد.

وی با تأکید بر لزوم بهبود فضای کسب‌وکار گفت: فضای کسب‌وکار در حال حاضر مناسب نیست و وضعیت کار و آموزش نیاز به تغییر در آینده دارد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اظهار داشت: مفاهیم کار، کارفرما و کارگر دستخوش تغییر هستند و جوامعی می‌توانند در این عرصه پیشتاز باشند که خود را با این مفاهیم پویا تطبیق دهند.

مدیر کار و تأمین اجتماعی وزارت کار، جامعه را نیازمند حرکت به تفکر سامانه‌ای و نظام گرا در حوزه اشتغال دانست و تصریح کرد: باید کسب‌وکارهای خوش آتیه شناسایی شوند و در این راستا باید سیاست‌های یکپارچه در محیط کسب‌وکار حاکم شود.

سپهری با انتقاد از عدم همخوانی سیاست‌های بانکی، آموزشی، واردات و صادرات با یکدیگر اظهار داشت: این سیاست‌ها باید هماهنگ شوند.

وی همچنین افزود: معنای بیکاری در استان‌ها متفاوت است و در هر استان باید بر اساس استعدادها شرایط منطقه فرهنگ و منابع و غیره مورد بررسی قرار بگیرد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد: کارآفرینی چیزی جز بهره بردن از فرصت‌ها و ایجاد ارزش نیست.

مدیر امور کار و تأمین اجتماعی وزارت کار توسعه زنجیره کارآفرینی را ضروری قلمداد کرد و افزود: امروزه بیش از 60 درصد از کارآفرینی جوامع پیشرفته در بخش خدمات است.

سپهری به پنج کار اساسی برای توسعه کارآفرینی اشاره کرد و اظهار داشت: تغییر نگرش از اقتصاد دولتی و نفتی به سمت اقتصاد مردمی، تغییر نقش مداخله‌گر دولت به نقش تسهیل گر، بازنگری در قوانین بازدارنده کارآفرینی، تضمین حاکمیت در حرکت کارآفرینی و افزایش مشارکت خارجی در توسعه کارآفرینی از جمله اقدامات ضروری در این حوزه است.

معاون وزیر کار یادآور شد: استان اصفهان پیشتاز در صنعت بوده و در گردشگری و صنایع‌دستی جایگاه خود را نشان داده است.

منبع: فارس

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه