عضو انجمن فولاد:

وضعیت کارخانه‌های ذوب‌آهن بحرانی است/ تشدید رکود شرایط صنعت فولاد را بدتر کرد

کد خبر : 9098
یکشنبه 2 مهر 1396 - 10:04

شهرستانی: قیمت محصولات فولادی ظرف دو هفته گذشته روند کاهشی را طی کرد اما این کاهش قیمت ثبات ندارد و به زودی شاهد افزایش قیمت خواهیم بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، رضا شهرستانی عضو انجمن فولاد  بیان داشت: کارخانه‌های فولاد وضعیت خوبی ندارند، از جمله کارخانه‌های نورد که در زیان کامل به سر می‌برند، و کارخانه‌های ذوب آهن که وضعیتشان بحرانی است.

وی در رابطه با گرانی اخیر محصولات فولاد، اظهار داشت: قیمت محصولات داخلی به دلیل افزایش قیمت جهانی فولاد افزایش یافت اما کمبود تقاضا و رکود موجود در داخل، موجب شد تا پس از چند هفته مجددا قیمت محصولات داخلی کاهش یابد که البته پیش‌بینی بنده این است که باردیگر قیمت‌ها رشد خواهد داشت زیرا این کاهش قیمت واقعی نیست.

شهرستانی خاطرنشان کرد: قیمت تمام شده تولید بالا است بنابراین تولیدکننده مجبور است تا حدی افزایش قیمت را اعمال کند.

 عضو انجمن فولاد در رابطه با رکود موجود در بازار، تأکید کرد: تولیدکنندگان به راحتی می‌توانند 15 میلیون تن تولید داشته باشند اما خوابیدن اکثر پروژه‌های دولتی و کم بودن تقاضا موجب شده تا تولیدکننده ظرفیت خود را 50 درصد کاهش دهد به طوری که تولید به 7.5 میلیون تن رسیده است.

وی تصریح کرد: رکود موجود در کشور در حالی هنوز پابرجاست که قیمت جهانی محصولات فولاد رو به افزایش است و تا 3 ماه آینده حدود 10 درصد نیز بر روی قیمت آن افزوده خواهد شد بنابراین با توجه به این که فولاد حدود 10 درصد هزینه کل ساختمان را تشکیل می دهد بالا رفتن قیمت جهانی و  بالتبع آن بالارفتن قیمت محصول داخلی موجب می‌شود حدود یک درصد قیمت مسکن نیز بالاتر برود.

شهرستانی در پایان گفت: البته با توجه به این که قدرت خرید مردم برای خرید مسکن بسیار پایین است، بالا رفتن قیمت آن نیز موجب می‌شود تا رکود بیشتری در بازار حاکم شود.

انتهای پیام/ر

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه