در حاشیه کارگاه هم اندیشی مدیران تولید مطرح شد

وضعیت کشور جنگی است مدیران تولیدی بر نامه ریزی استراتژیک کنند

کد خبر : 3464
دوشنبه 9 آذر 1394 - 10:02

مدیران کارخانه های استان کرمان عرصه تولید را جنگ اقتصادی از سوی دشمن دانستند و به این مهم رسیدند که باید وضعیت را جنگی بدانند و برای این وضعیت برنامه ریزی استراتژیک کنند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور, روز گذشته کارگاه هم اندیشی مدیران تولید و صنعت استان کرمان با موضوع نقش بسیج و صنعت در محل کارخانه سیمان کرمان برگزار شد . در ابتدای این جلسه باقری مسئول بسیج کارگری استان گفت: هدف از کارگاه هم اندیشی انتقال تجارب کارخانجات موفق به سایر کارخانه ها می باشد.

 وی افزود: مدیران تولید و صنعت در واقع افسران جنگ اقتصادی و هدایت گران این صحنه اند در موضوع اجرای اقتصاد مقاومتی نقش اساسی راتولید کنندگان دارند ، مدیران  تولید کسانی هستند که وقت و انرژی و فکر و سرمایه خود را به سمت تولید آورده اند و با پرهیز  از هزینه سرمایه در راهی غیر تولیدی در واقع به جهاد می پردازند.

 در ادامه این جلسه  حیدری مدیرعامل کارخانه سیمان و میزبان کارگاه هم اندیشی گفت: سیمان کرمان در سال 1342 تاسیس و در سال 1346 اولین کوره 300 تنی آن بهره برداری شد و در سال 1350 کوره 1000 تنی و در سال 1358 کوره 3000 تنی آن به بهره برداری رسید.

 وی تصریح کرد :  تولید سیمان در کشور قبل از انقلاب 12 میلیون تن بوده و هم اکنون به  100  میلیون تن رسیده است وی رمز موفقیت کارخانه را ابتدا توکل به خدا دانسته و سپس بالا بردن کیفیت کالا را عامل دیگر موفقیت کارخانه اعلام کرد.

 مدیر نمونه اقتصاد مقاومتی اظهار کرد : صرفه جویی و اجرای نظام  پیشنهادات را عامل دیگر موفقیت کارخانه برشمرد و انتصاب مدیران کارخانه مطابق صلاحیت ها را از رموز دیگر موفقیت در کارخانه دانست وی سود عملیاتی سال 1393 نسبت به  92 را 30  درصد اعلام کرد لذا در 6 ماه اول امسال این سود عملیاتی 25 درصد رشد یافته است.

 حیدری اذعان کرد : برای اجرای اقتصاد مقاومتی  باید ابتدا دانش آن را بیاموزیم و اقتصاد مقاومتی فقط حفظ وضع موجود نیست بلکه باید نگاه توسعه ای هم داشته باشیم . در ادامه پور اسماعیلی مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز کرد : باید کاری کرد که بهره وری را در کارخانجات افزایش دهیم و از پتانسیل نیروهای بومی، یک وجه مهم کار حداکثر استفاده را ببریم .

   کاظمی معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان گفت : بسیجیان در زمان جنگ با ایثار ، فداکاری و راه های میان بر دشمن را شکست دادند لذا در عرصه جنگ سخت بعد از آنکه جنگ تمام شد قدرت دفاعی ایران به حدی رسید که خود ابرقدرت ها وحشت کردند و هم اکنون که دشمن وارد مباحث اقتصادی شده است ان شاء الله کار به جایی خواهد رسید که دشمن مجبور شود فن آوری خیلی از صنایع را از ایران درخواست کند و صنایع بزرگ باید صنایع پایین دستی را کمک نمایند.

 در ادامه این جلسه مشرفی رئیس کارخانه لاستیک بارز کرمان و نایب رئیس شورای عالی قشر گفت : دشمن بعد از عدم موفقیت در جنگ سخت وارد عرصه جنگ نرم و جنگ اقتصادی شده است و بسیج همان گونه که در جنگ سخت نقش اصلی را ایفا کرد در جنگ اقتصادی هم باید میدان دارجنگ باشد.

 درادامه این جلسه تعدادی از مدیران کارخانجات به بیان دیدگاه های خود پرداختند و مواردی از قبیل تشویق کارگران که اسوه صرفه جویی هستند از طرف مدیرعامل ، ارائه حقوق کارمزدی به کارگران برای افزایش یهره وری، حمایت همه جانبه دولت از صنعت بجای حمایت موردی و مصداقی ، قطع واسطه گری ها  در تولید، پیشنهاد شد.

انتهای پیام/

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه