پتروشیمی اصفهان از 4 تیر تعطیل شده بود/ نامه کارکنان شرکت به وزیر نفت

کد خبر : 528
پنجشنبه 16 شهریور 1391 - 09:57

درپی تعطیلی شرکت بورسی پتروشیمی اصفهان که از 4 تیرماه امسال رخ داده بود، ،کارکنان این شرکت 30 میلیارد تومانی با ارسال نامه ای سر گشاده به وزیر نفت خواهان رفع موانع در تولید و فعالیت شدند.

 

گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارکری کشور به نقل از خبرنگار اقتصادی فارس،درحالی سال گذشته شرکت بورسی فرومولبیدن کرمان به دلیل زیان انباشته 2.1 میلیارد تومانی ناشی از حضور چینی ها منحل و از فهرست بورس حذف شد که این بار مشکلات داخلی موجب تعطیلی یک شرکت بورسی دیگر به نام پتروشیمی اصفهان شده است.

این شرکت با سرمایه 30 میلیارد تومانی که از 24 بهمن 78 با کشف قیمت 1951 تومانی به جمع شرکتهای بورسی پیوسته ، به دلیل مشکلاتی در پرداخت بدهی های خود به پالایشگاه اصفهان و همچنین قیمت خوارک با تعطیلی واحدهای تولید از تیر ماه مواجه شده ولی تا به امروز خبری در این مورد منتشر نشده بود. در این میان تنها نکته مثبت این است که خوشبختانه نماد معاملاتی دو شرکت پتروشیمی اصفهان و پالایشگاه اصفهان از 20 و 27 تیرماه به دلیل برگزاری مجمع سالانه متوقف است تا حداقل سهامداران این دو شرکت با نوسان شدید و صف فروش سهام روبرو نشوند.

براساس این گزارش،در این رابطه کارکنان پتروشیمی اصفهان با ارسال نامه ای سر گشاده به وزیر نفت خواهان رفع موانع در تولید و فعالیت این شرکت شدند.

متن نامه سرگشاده کارکنان به وزیر نفت

در این نامه که در اول شهریور تهیه و ارسال شده و به تازگی یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته ، خطاب به قاسمی آمده است:

ضمن عرض تبریک به مناسبت عید سعید فطر و آرزوی قبولی طاعات و عبادات حضرتعالی در ماه مبارک رمضان، تقاضامندیم لحظاتی از وقت گرانبهای خویش را در اختیار دل پر درد ما کارکنان شرکت پتروشیمی اصفهان قرار داده و سخن کارکنان این شرکت را که از اولین شرکتهایی بوده که در جهت تحقق اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران به بخش خصوصی واگذار گردیده را بشنوید و با مدیریت و درایت واسعه خود در جهت حل معضلات که قابل حل می‌باشد دستور اقدام فرمایید.

همانگونه که مستحضرید شرکت پتروشیمی اصفهان از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی از وزارت نفت بوده که عنوان یکی از طرحهای مهم دهه اول انقلاب با سرمایه‌گذاری حدود 224 میلیون دلار و جهت اجرای اصل 44 قانون اساسی از سال 1378 سهام آن در سازمان بورس اوراق بهادار عرضه و از سال 1389 بطور کامل به بخش خصوصی واگذار گردید و مطابق قانون تجارت اداره می‌شود.

صرفنظر از اینکه بدلیل عدم وجود قوانین کافی در زمینه خصوصی‌سازی، مشکلات مختلفی برای شرکتهای واگذار شده و کارکنان آنها بوجود آمد و شرکت پتروشیمی اصفهان نیز هم در این رهگذر بی‌بهره نبوده ولی همواره مسئله اصلی و مشکل مهم این شرکت، بعد از خصوصی‌سازی تأمین خوراک شرکت و نحوه قیمت‌گذاری آن بوده است و همانگونه که آن مقام محترم در جریان می‌باشند علیرغم آنکه مبنای طراحی پتروشیمی اصفهان بر اساس خوراک دریافتی از شرکت پالایش نفت اصفهان بوده و بر این اساس خطوط لوله و تجهیزات لازم طراحی و نصب گردیده، ولی متأسفانه بدلیل سیاستهای اقتصادی شرکت پالایش نفت اصفهان و اعمال حاکمیت در میزان و قیمت خوراک همیشه مانع از رسیدن این شرکت به اهداف تدوین شده در راستای اهداف اقتصادی دولت محترم نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

این شرکت به اهداف تدوین شده در راستای اهداف اقتصادی دولت محترم نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است. این شرکت که افتخار بیش از  20 سال تولید بدون حادثه و با بالاترین بهره‌وری را داشته و بارها بعنوان صادرکننده نمونه کشوری مورد عنایت مسئولین محترم نظام قرار گرفته. این شرکت که با استقرار سیستم‌های مدیریتی و کسب تقدیرنامه‌ها و... همواره بعنوان گل سر سبد شرکت‌ ملی صنایع پتروشیمی در بازدیدهای مسئولین کشورهای خارجی مورد توجه قرار گرفته، اکنون با توجه به سیاستهای اعمال شده با مشکلات عدیده‌ای روبرو گشته و بار گران این سیاستهای نادرست بر دوش کارکنان آن که بالغ بر 100 نفر از آنان از جانبازان و آزادگان سرافراز جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس، حدود  120 نفر از آنان از خانواده محترم شهدا، و بیش از  200 نفر از آنان از رزمندگان بسیجی می‌باشند، فشار وارد نموده و باعث از دست رفتن نشاط و شوق خدمت به ایران اسلامی گردیده است.

جناب آقای وزیر، متأسفانه از تاریخ 4/4/91 با قطع کامل خوراک پتروشیمی اصفهان از سوی شرکت پالایش نفت اصفهان کلیه واحدهای تولیدی این شرکت از سرویس خارج و با قطع تولید روبرو گشته که در طول عمر این شرکت بی‌سابقه بوده و جدای از بحث پیرامون علل و ریشه‌های آن، نگاهی به زمان و مکان وقوع، اهل منطق را براندیشه وا می‌دارد:

- این واقعه اسف‌انگیز در ابتدای سالی بوقوع پیوست که بنا به فرموده مقام معظم رهبری سال تولید ملی و حمایت زا کار و سرمایه ‌ایرانی نامیده شده است!

- این عمل در هنگامی رخ داد که با توجه به فشارهای خارجی، سایر آروماتیک سازان کشور با توجه به نیاز داخلی به تولید بنزین پرداختند و این شرکت تنها شرکتی بوده که می‌توانست احتیاجات بیش از 200 شرکت صنایع پایین دستی را برطرف سازد!

-این حرکت بی‌نظیر در زمانی اتفاق افتاد که از خصوصی‌ شدن واقعی شرکت بیش از 18 ماه نگذشته بوده!

- این عمل ضد ارزشی بین دو مجموعه‌ای صورت گرفته که هر دو تا چندی قبل زیرمجموعه وزارت نفت بوده و به لحاظ ماهیت فعالیت ها و برنامه‌ها تحت مدیریت آن وزارتخانه‌ قرار داشته‌اند.

- این رخداد نامیمون در استانی اتفاق افتاده که قطب مهم صنعتی کشور بوده و همواره تعامل این دو شرکت منافع زیادی برای این استان داشته است!

- این اتفاق ناجور در هنگامی بوقوع پیوست که همه تفکرات بر این بوده که با تعاملهای ایجاد شده مسئولین شرکت پالایش و پخش و نیز شرکت ملی صنایع پتروشیمی و سیاستها و استراتژی‌های مدیران دو مجموعه، شرایط بهینه‌ای ( برد- برد) در روابط دو شرکت حاصل می‌شود!

آری جای بسی تأسف است که در زمانی که دشمنان نظام این کشور شمشیر برکشیده و بر ما رحم نمی‌کنند خود با یکدیگر به ملاطفت عمل نکنیم و عرصه را بر بیش از 700 خانواده که در طول بیش از 20 سال با افتخار در سنگر تولید همواره در حال جهاد اقتصادی بوده‌اند تنگ نمائیم.

جناب آقای وزیر، از آنجا که کارکنان پتروشیمی اصفهان جزو مستخدمین رسمی وزارت نفت بود و لازم است از سوی مسئولین محترم نفت و خصوصا شخص جنابعالی مورد حمایت قرار گیرند،‌تقاضامندیم سرنوشت کارکنان خود را مورد توجه و با اخذ تصمیمی صحیح و منطقی که متأسفانه مسئولین قبلی وزارت نفت در گذشته بصورت جدی و قاطعانه به حل این مشکل نپرداخته‌اند، زمینه هرگونه یأس و ناامیدی کارکنان از مسئولین محترم نفت را زدوده، دلهایی را که با امید به شمار آورده‌اند را شاد ساخته و امیدوار نمائید.

اکنون که این شرکت با شرایط پیش آمده در تعطیلی کامل قرار گرفته و مشکلات مالی و اقتصادی بر کارکنان زحمت‌کش آن وارد می‌شود با دلی خونین و چهره‌ای با سیلی سرخ نگه داشته می‌پرسیم: ای مسئولین محترم نظام جمهوری اسلامی، ای کسانی که به عشق خدمت آمده‌اید، آیا فریادرسی هست؟

 

اخبار مرتبط:

- دلایل تعطیلی پتروشیمی اصفهان از زبان مدیرعامل

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه