گزارش سازمان بسیج کارگری کشور هم زمان با هفته بسیج؛

پدافند غیر عامل، حفظ منافع مشترک بسیج و واحدهای صنعتی / شناسایی نقاط ضعف واحد های تولیدی جهت مواجهه با حملات احتمالی

کد خبر : 6248
چهارشنبه 3 آذر 1395 - 12:29

معاون سازمان بسیج کارگری گفت: در برنامه های بسیج کارگری کشور سعی شده است امور با حفظ منافع مشترک با کارفرمایان تنظیم شود؛ مثلا رزمایش پدافند غیر عامل در مراکز صنعتی و تولیدی یکی از آن هاست.

سبحان علی نژاد معاون سازمان بسیج کارگری کشور در گفت و گو با خبرنگار این سازمان بیان کرد: یکی از مهمترین برنامه های اجرایی در پنج ساله پنجم که سبب بدست آوردن منافع مشترک بین مراکز صنعتی و بسیج بوده پدافند غیر عامل است که جایگزین برنامه های عملی صنایع گشته تا هم موانع تولید را رفع و هم به انسجام بسیج کمک نماید.

 

وی افزود: این برنامه جزو ملزومات مراکز تولیدی است که جهت جلوگیری از حوادث طبیعی و بلایا، اعم از بمباران ، حمله دشمن یا خراب کاری و ... برنامه ریزی شده است،  بسیجیان در کارخانه ها شرایط مواجهه با این مشکلات را آموزش و تمرین کنند.

 

علی نژاد ضمن آن که شناسایی نقاط ضربه پذیر صنایع را مهم دانست اعلام داشت: شناسایی نقاط ضعف یا ضربه پذیر در مراحل آموزش و رزمایش پدافند غیر عامل بسیار حائز اهمیت است.

 

تشکیل قرار گاه مبارزه با واردات بی رویه و قاچاق کالا

این کارشناس اقتصادی از تشکیل قرارگاه مبارزه با واردات بی رویه کالا و قاچاق خبر داد و مطرح نمود: این قرارگاه اخیرا فعالیت خود را جهت شناسایی کالاهای وارداتی مضر هم برای اقتصاد و هم برای تولیدات داخلی شروع کرده است و رفته رفته این فعالیت را هدفمند تر از پیش دنبال خواهد کرد.

 

وی تصریح کرد: کالاهای قاچاق که به ذاته ورود آن ها به کشور غیر قانونی است پس از شناسایی از طریق مراجع قانونی با آن ها برخورد خواهد شد و در خصوص واردات کالاهای مشابه داخلی نیز اقدامات مقتضی به عمل خواهد آمد.

 

همکاری بسیج کارگری و بسیج مهندسین صنعتی برای رفع موانع تولید

مدیر مالی سازمان بسیج کارگری کشور از همکاری این سازمان با بسیج مهندسین صنعتی سخن به میان آورد و اظهار داشت: در کنار اقدامات دولت وظیفه ما انجام مشاوره مناسب و شناسایی مشکلات واحدهای تولیدی است؛ برخی از معضلات که نشات گرفته از عدم بازاریابی مناسب، رقابت ناسالم، عدم کیفیت کالا و ... است با تزریق پول رفع نخواهند شد بلکه نیازمند طرح های با کیفیت و سالم هستند لذا همکاری نزدیک ما با بسیج مهندسین صنعتی سبب خواهد شد واحد های تولیدی مورد حمایت قرار گیرند و تمام پایگاه ها و حوزه های کارگری آماده همکاری هستند.

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه