در گردهمایی دانشجویان بسیجی تهران با عنوان «انقلابیون جوان» صورت گرفت

پرسش و پاسخ صریح و صمیمی دانشجویان بسیجی با سردار نقدی

کد خبر : 6235
چهارشنبه 3 آذر 1395 - 07:31

بسیج دانشجویی دانشگاههای تهران بزرگ عصر سه شنبه دوم آذرماه، به مناسبت سالروز تشکیل بسیج دانشجویی، گردهمایی انقلابیون جوان با حضور دانشجویان بسیجی و سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور، سرتیپ بسیجی محمد رضا نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در گردهمایی انقلابیون جوان در جواب سوال یکی از دانشجویان که چرا دیگر از حکمهای قضایی برای بسیجیان خبری نیست و وضعیت بسیج آشفته است؟ گفت: ما در مدل جامعه اسلامی اصلی به نام حضور مردم در صحنه را داریم بر همین اساس همه مردم در جامعه مسئول هستند و این طور نیست که مانند نظام کمونیستی یا سرمایه داری یک دولت برای همه تصمیم بگیرد.


رییس سازمان بسیج ادامه داد: در اسلام همه ما در قبال مسایل مختلف مسئول هستیم مثلا اگر حرف غلطی در جامعه زده شود اینطور نیست که همه منتظر بمانند تا وزارت ارشاد بیانیه دهد و یا در یک مثال دیگر در امر جهاد تنها ارتش مسئول نیست بلکه از نظر اسلام جهاد و دفاع بر هر مکلفی واجب است.
 
وی افزود: اگر قرار است در این مدل، همه افراد جامعه در مسایل مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و غیره نقش ایفا کنند و بایستی این ظرفیت مردمی را افزایش دهیم و این مهم، وظیفه بسیج است لذا باید در مورد سازماندهی تشکلهای مختلف مردمی و نحوه حضور ایفای نقش آنان در عرصه های گوناگون بیاندیشیم.
 
سردار نقدی با اشاره به دوم آذر سالروز تشکیل بسیج دانشجویی گفت: بر همین اساس امام راحل در چنین روزی دستور تشکیل بسیج دانشجویی و طلبه را صادر کردند. حال اگر در این تشکیلات چیزی به ذوق و سلیقه ما نبود نباید فکر کنیم که دنیا خراب شده است.

وی با بیان اینکه سبک کار بسیج در هر دوره ای متفاوت است، گفت: یک روز حضور گشتهای مختلف، عملیات و یا حکمهای قضایی برای بسیجیان مطرح بود اما امروز مساله جنگ نرم مطرح است؛ لذا نباید فکر کنیم که در این عرصه جدید اگر حکم قضایی به سادگی به کسی داده نشد بسیج دچار آشفتگی شده است.


سردار نقدی با اشاره به اصل انعطاف پذیری که یکی از 12 اصل بسیج است، گفت: یکی از مهمترین اصول بسیج،اصل انعطاف پذیری است. انعطاف پذیری یعنی در هشت سال جنگ تحمیلی بسیجیان هر کجا که اقتضا می کرد وارد عمل می شدند و امروز نیز شرایط فرق کرده و باید با اقتضائات موجود پیش برویم. بسیجی هر جا احساس تکلیف و وظیفه کند، حضور می یابد.


وی ادامه داد: یکی از اصول دیگر بسیج حضور داوطلبانه اعضای آن است. کسی بر اساس امتیاز گرفتن نباید وارد بسیج شود لذا بر همین اساس بود که ما برخی از این امتیازات را کم کردیم زیرا عقیده داریم نباید با این امتیاز دادنها به اصل بسیجی بودن ضربه بزنیم.


رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره ظرفیت پایگاه های مقاومت بسیج، گفت: امروز بالغ بر 50 هزار پایگاه و فرمانده بسیجی داریم که شبانه روز فعالیت می کنند بدون آنکه موقعیت شغلی مناسب داشته باشند و یا از مزایای بیمه و غیره استفاده کنند. پس نباید این روحیه داوطلبی از بسیج گرفته شود و اتفاقا باید به آن افتخار کرد.


در ادامه یکی از بسیجیان ضمن بیان درد دل خود با رییس سازمان بسیج، گفت: قبول دارید از هر نظر به بسیجیان کم لطفی می شود؟


سردار نقدی در پاسخ به سخنان این بسیجی بیان کرد: قبول دارم که به همه بسیجیانی که داوطلبانه کار می کنند کم لطفی می شود. زیرا آنقدر اعمال بسیجیان بزرگ است که ما هر چه هم تلاش کنیم نمی توانیم حق کارهای بیکران آنها را به جا بیاوریم.


وی با اشاره به فعالیتهای جهادی بسیجیان در سراسر کشور گفت: چگونه می توان لطف بسیجیان جهادگری که روزهایی مانند عید نوروز که برای عموم مردم مهم است را به رفتن به مناطق محروم اختصاص می دهند جبران کرد؟ یا چگونه می توان لطف جوانانی که مادر، همسر و کودکان خود را می گذارند و مدافع حرم می شوند جبران کرد؟
در اینجا همان دانشجوی سوال کننده گفت: مسئولین حتی کوچکترین کارها را هم نمی کنند چه رسد به آب و جارو کردن درب خانه شهدا.


سردار نقدی هم سخن او را با لبخندی اینگونه پاسخ داد: البته بعضی از این افراد نامرد هستند و از آنها توقعی نداریم!
 
آخرین سوال را هم دانشجویی اینگونه مطرح کرد: در روز اربعین یکی از سخنرانان مشهور جبهه انقلاب در سخنرانیش گفت بسیجیان حال حاضر مثل بسیجیان اوایل انقلاب نیستند؛ بسیجیان امروز، برای کارها و اقدامات خود در انتظار بخشنامه و دستور از طرف مقامات هستند؛ نظر شما درباره این سخنان چیست؟


رییس سازمان بسیج مستضعفین در پاسخ به این سوال گفت: شاید اطلاعات این شخص محترم در مورد بسیج کافی نبوده که این سخن را گفته است. ما در پایگاهها دنیایی از کارهای داوطلبانه داریم.


وی با ذکر مثالی از اقدامات داوطلبانه در پایگاههای بسیج گفت: به طور مثال یک پایگاه در یک مسجد برای روز مادر، قرآن و گل می خرند و به هزار مادر شهید تقدیم می کنند. این کار تنها در یک پایگاه کوچک اتفاق افتاده است؛ بدون هیچ بخشنامه و دستورالعملی. پس این کارها هیچ بیانیه و بخشنامه ای ندارد.


نقدی افزود: این کارهایی که این افراد می کنند همه داوطلبانه است؛ از این گونه مثالها بسیار زیاد است. بنده هر موقع به هر پایگاهی می روم تمام فعالیتهای آن پایگاه برایم جدید است. خیلی از آن پایگاهها کارهای خاص دارند و باید بگویم هر پایگاه برای خود یک دنیای جدید است که خودشان با شور و شوق کارهایی داوطلبانه و بزرگ انجام می دهند.

 

منبع خبر/ سازمان بسیج مستضعفین

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه