جانشین سازمان بسیج کارگری کشور:

کارگران حرفه ای تر می شوند

کد خبر : 3296
یکشنبه 24 آبان 1394 - 16:36

جانشین سازمان بسیج کارگری کشور:یکی از اهداف امضاء تفاهم نامه همکاری سازمان بسیج کارگری کشور با سازمان فنی و حرفه ای، آموزش کارگران و ارتقاء سطح دانش فنی آنان است.

امضاء تفاهم نامه همکاری سازمان بسیج کارگری کشور با سازمان فنی و حرفه ای مبنی بر آموزش کارگران و ارتقاء سطح دانش فنی آنان مورد استقبال رسانه ها قرار گرفت که برای روشن شدن ابعاد مختلف این تفاهم نامه سبحان علی نژاد، جانشین سازمان بسیج کارگری کشور به سوالات مطروحه به شرح زیر پاسخ دادند:

 

- در خبرها داشتیم تفاهم نامه ای بین سازمان بسیج کارگری کشور و سازمان فنی و حرفه ای به امضا رسیده است،هدف از تهیه و امضا این تفاهم نامه را بیان فرمائید.

ضمن تشکر از فرصتی که برای این مصاحبه اختصاص دادید چند هدف در این تفاهم نامه داشتیم که عبارتند از:

1- کارگرانی که فعلاً مشغول کارند اگر اتفاقی برای واحد تولیدی صنعتی اتفاق بیفتد مثلاً تعطیل شود یا کارگران را تعدیل کنند معمولاً کارگران حرفه ی دیگری بلد نیستند که خود را تأمین کنند.

ما در پی آن هستیم تا کارگران حرفه ی دیگری نیز بیاموزند تا به پایداری شغلشان کمک شود

2- برخی از کارگران شاغل برای ادامه ی شغل خود نیازمند تبحر بیشتر در کارخود هستند بنابراین برابر این توافق می توانند نسبت به حرفه آموزی و تقویت بنیه ی دانش فنی خود اقدام کنند و حرفه ای تر شوند.

3- بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به عرصه ی کار فاقد کارآمدی فنی هستند و دریافت آزمونهای فنی و حرفه ای می تواند آن ها را آماده ی ورود به بازار کار نماید این تفاهم نامه بستر لازم را فراهم نموده است.

4- آموزش کار آفرینی نیز می تواند به ارتقاء کارگران و یا کار آفرینان جدید کمک نماید.

 

- در این برنامه چه تعداد از طرف سازمان بسیج برای فراگیری آموزشهای حرفه ای معرفی خواهند شد؟

طبق تفاهم نامه ظرف 4 سال 500000 نفر معرفی خواهند شد و در صورت افزایش تقاضا سازمان فنی حرفه ای آمادگی افزایش ظرفیت را خواهد داشت.

 

- نقش بسیج در این تفاهم نامه چیست؟

بسیج نیاز سنجی آموزشی را انجام می دهد و مسئله های هر منطقه را احصاء و برای رفع نیاز آموزشی طبق روش تعریف شده مراتب را به فنی حرفه ای ارسال تا آموزشهای مربوطه را فراگیرند.

بنابراین همه ی اقشار می توانند برای استفاده از این بستر به مراکز بسیج کارگری سراسر کشور مراجعه نمایند.

- فکر می کنید تاثیرات مثبت چنین برنامه هایی بر اشتغال و اقتصاد کشور چقدر خواهد بود؟

مسلم است وقتی تثبیت شغل کارگران انجام شود کمک بزرگی به اقتصاد کشور خواهد شد. حرفه آموزی نیز می تواند در ارتقاء کیفیت تولید و افزایش تولید کمک شایانی نماید.

آموزش کارآفرینی نیز به ایجاد اشتغال جدید منجر خواهد شد انشاءالله.

هزاران طرح تولیدی اقتصاد مقاومتی در  سطح کشور داریم اگر افراد متقاضی این طرح ها از آموزش های لازم برخوردار شوند تأثیر مثبتی بر تولید و موفقیت آن ها خواهد داشت.

- با توجه به اینکه آموزش های فنی و حرفه ای بصورت جاری انجام می شود ضرورت این تفاهم نامه چه بود؟

زحمات عزیزان فنی حرفه ای قابل تقدیر است ولی بسیج در این طرح کمک خواهد کرد که متقاضیان حرفه آموزی بصورت هدفمند شناسایی در قالب کلاسهای استاندارد به فنی حرفه ای معرفی شوند تا سرعت بیشتری به آموزش ها داده شود.

انشاء الله پس از اجرایی شدن این تفاهم نامه توضیحات تکمیلی را ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه