نمود اقتصاد مقاومتی در پشم بافی آسیا کرمان ؛

کارگران نخبه و جوان کرمانی ، فاستونی آسیا را زنده کردند /رشد 78 درصدی تولید پارچه در سال 95

کد خبر : 7199
چهارشنبه 27 بهمن 1395 - 07:23

احمد پور مدیر کارخانه پشم بافی آسیا گفت : با تکیه بر توان داخلی ، اعتماد به توان و تخصص نیروهای جوان و تعمییر دستگاه های فرسوده و تغییر کاربری آنها توانستیم برند اسیا را ارتقا دهیم و بعد از دریافت نشان استاندارد ، پارچه فاستونی رتبه دوم کیفیت را در کل کشور بدست آوریم و دستگاه گره زن کار دو دستگاه را که در ۲۴ ساعت مداوم انجام می دهند را یک ساعته انجام می دهد نمونه وارداتی آن ۸۰۰میلیون تومان بود که با ۲۰ میلیون به راه افتاد و د رمدار تولید قرار گرفت .

به گزارش خبرنگار بسیج کارگری ؛روز گذشته فرمانده بسیج کارگری استان به همراه مسئولین ائمه جمعه استان و مسئول بسیج اصناف از کارخانه پشم ّافی آسیا بازدید کردند .

کارخانه پشم بافی آسیا که د رآذر ماه سال گذشته د رآستانه ورشکستگی کامل بود با همت مدیران کرمانی ، توان و تخصص کارگرانش توانست دوباره روی پای خود بایستد و نه بزرگی را به تحریم های ظالمانه کشور های غربی خود پرست بگویند .

این واحد تولیدی نمونه بازر اقتصاد مقاومتی؛

اقدامات انجام شده در پشم بافی آسیا که سبب شده است این واحد تولیدی جانی دوباره بگیرد شامل اقدامات ذیل است؛

1- تمام دستگاه های فرسوده از انبار ها بیرون کشیده شد و توسط کارگران توانمند و متخصص تعمیر و دوباره راه اندازی شدند.

2- مهندس نیک فلک ، پدر دو شهید که پیشکسوت عرصه رنگ رزی است به کمک پشم بافی آسیا شتافت تا رنگ ها و طرح های متنوع را تولید کند .

3- مهندس سابور ، بهترین تولید کننده پارچه کشور که تجربه زیادی در ثبات رنگ پارچه ها بعداز شستشو داشت به همکاری این واحد شتافت .

4- اعتماد تاجر بزرگی چون آیت الله طباطبایی در خرید پارچه های عبای ، قبای و و صادرات آن به نجف ،کربلا ، سوریه و لبنان

5- کارگروه های بسیج کارگری و حضور فعالان عرصه تولید ودوزندگی های سراسر استان

6- تولید پارچه پته کرمان که نزدیک به 8 درصد تولید کارخانه را بر عهده دارد

7- تولید پارچه های لطیف ناجی پوش برای بنیاد تعاون ناجا که جای پارچه های برزنتی و خشک را برای سربازان گرفته است .

احمد پور مدیر کارخانه پشم بافی آسیا در گفتگو با خبرنگار بسیج کارگری ، گفت : تحریم ها بر علیه ما نتوانسته است بر صنعت نساجی کرمان سایه افکند زیرا به توان داخلی اعتماد ویژه ای داریم . وی ادامه داد : حتی پارچه های مانده در انبار را برای اینکه در مرحله استهلاک قرار نگیرند را دوباره به سالن تولید وارد کرده ایم و با تغییر کار بری دوباره از آنها استفاده می کنیم .

احمد پور در ادامه به تولید سالانه خود اشار کرد و گفت : از ابتدای سال چاری نزدیک به چهارصد هزار متر مربع پارچه تولید کرده ایم که نسبت یه سال گذشته 78 درصد رشد تولید داشته ایم و در عرصه تولید نخ نیز به میزان سیصدو چهل و پنج تن انواع نخ اعم از رنگی و ساده برای کارخانه های پارچه بافی سراسر کشور تولید شده است .

وی به حمایت های دولتی نیز اشاره کرد و گفت : عدم تامین به موقع مواد اولیه که از خارج کشور وارد می شود برای تولید کننده دغدغه ای بزرگ است زیرا در ابتدای امر که تولید کننده به صورت فردی باید با افراد مختلف ارتباط برقرای کند تا در ابتدا بتواند مواد را خریداری کند و بعد از خریداری هم باید 3 تا 4 ماه این مواد در گمرک بماند لذا هر چه مواد اولیه دیرتر به دست تولید کننده برسد خطوط تولید و سفارشات درخواستی مشتری دچار مشکلات عدیده می شود .

وی به حمایت دولت به وسیله اعطای تسهیلات اشاره کردو گفت : بهترین راه کار دولتی برا ی حمایت از تولید کننده می تواند تامین مواد اولیه باشد لذا با تشکیل یک اتحادیه نساجی هم به تامین مواد اولیه کمک کند و هم این صنعت را رشد به سزایی دهد . احمد پور عنوان کرد : ایران سالیانه نزدیک به صدو پنجاه و پنج میلیون متر مکعب به صورت واردات رسمی پارچه داخل را تامین می کند و مابقی هم توسط دلالان و قاچاقچیان پوشاک به صورت غیر رسمی وارد می شود و این در حالی است که صنعت نساجی ایران می تواند با اندکی حمایت نصف میزان واردات را پارچه تولید کند .

مدیرکارخانه پشم بافی آسیا در پایان خاطر نشان کرد : اگر دولت پنج میلیارد تومان به فاستونی آسیا در تامین نقدینگی نیز کمک کند این واحد می تواند 100 نفر نیرو را به کار گیری کند و نزدیک به 500 هزار متر پارچه به تولید این کارخانه اضافه خواهد شد و اندکی صنعت نساجی را تکان خواهد داد .

انتهای پیام /

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه