تحقق شعار ما میتوانیم توسط جوان انقلابی

کار بزرگ و شگرف جوانان بسیجی این بار در تعمیر دستگاه ترانس 75 تنی

کد خبر : 12346
چهارشنبه 3 بهمن 1397 - 09:14

ترانس قول پیکر75 تنی که حدود 2 میلیارد تومان هزینه برای تعمیر آن برآورد شده بود با همت و اراده جوانان بسیجی و انقلابی پایگاه بسیج شهید فرامرز دویران استان زنجان و با همکاری بسیج کارگری استان با مبلغ 26 میلیون تومان تعمیر و آماده بهره برداری شد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری  و کارخانجات کشور، ترانس برق 75 تنی  شرکت کالسیمین استان زنجان که بزرگترین تولید کننده شمش روی و کنستانتره سرب و روی در خاورمیانه می باشد در سال 92 با مشکل روبرو شده و از چرخه تولید کنار گذاشته شده بود .

طبق گفته فرمانده پایگاه بسیج جناب آقای مهندس وحید نیا ،از کار افتادن این ترانس منجربه کاهش تولیدات کارخانه شده بود  این ترانس در قسمت الکترولیز در بخش تولید ورق روی کاربرد دارد .

مهندس وحید نیا با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور و در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تعمیر این ترانس را به مدیریت مجموعه پیشنهاد داده و پس از موافقت ایشان به همراه دو تن از بسیجیان پایگاه اقدام به تعمیر این ترانس 75 تنی می کنند .

این ترانس قول پیکر که درسال 1973 میلادی تولید و تحت لیسانس بلژیک می باشد حدود 35 میلیارد تومان قیمت دارد .

فرمانده پایگاه بسیج کارخانه کالسیمین استان زنجان اظهار داشت ، از ویزگیهای این ترانس که کار را برای تعمیر آن سختر میکند پلمپ بودن آن  است به گونه ای که تیم سه نفره کارگران بسیجی که روی آن مشغول به کار بودند پس از یک ماه مطالعه و تحقیق و بررسی به وسیله دوربین های آندوسکوپی و دوربین های مختلف دیگر موفق شدند دستگاه را از دو طرف 20000 ولت ( های ولتاژ) و 380 ولت ( لو ولتاژ) برش داده تا علاوه بر اینکه بتوانند وارد دستگاه شوند ، برای عیب یابی و رفع مشکل آن نیز اقدام کنند .

پس از انجام مراحل اولیه ، تعمیر این دستگاه از تاریخ 1/2/1396 شروع و پس از 2 ماه به پایان رسید . بعد از اتمام تعمیرات ، ترانس توسط نماینده شرکت ترانسفو که درزمینه انواع ترانس در ایران سرآمد می باشد مورد تست و بررسی قرار گرفت و پس از طی مراحل مختلف آزمایشی و تصویه روغن آن ، مورد تایید قرار گرفت .

    تعمیر این ترانس که حدود 2 میلیارد تومان تخمین زده شده بود با اراده پولادین بسیجیان انقلابی و تفسیر جمله ما میتوانیم با همکاری بسیج کارگری استان زنجان با مبلغ حدود 26 میلیون تومان به سرانجام رسید .

با توجه به صحبت های مهندس وحیدی نیا با توجه به اینکه از مدار خارج شدن این ترانس تولید کارخانه را کاهش داده بود، ضرورت انجام تعمیر آن برای بسیجیان دلسوز انقلابی را دو چندان کرده و با توجه به اینکه برای جابجایی این ترانس حدود 60 ملیون تومان پیش بینی کرده بودند آنها با توکل به خدا ، روحیه جهادگرانه و نوآوری ، با ایجاد ریل برای جابجایی ترانس هزینه انتقال آن را به صفر رسانده و از تجهیزات موجود در کارخانه برای این کار استفاده کردند .

تیم سه نفره متخصص و بسیجی که تعمیر این ترانس را بر عهده داشتند اعلام کردند که در هر کارخانه ای و در هر شهری از کشور که  نیاز باشد ، حاظر به همکاری در جهت تعمیر قطعات برقی این چنینی هستند .

بسیج با انجام این کار ثابت کرد که در همه عرصه ها حضور داشته و در پیشرفت اهداف انقلاب پیشرو بوده و مطیع و فرمان بردار مقام معظم رهبری میباشد .

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه