معاون استاندار آذربایجان غربی:

کاهش نرخ بیکاری در برنامه‌های اقتصادی آذربایجان غربی هدفگذاری شده است

کد خبر : 6634
سه شنبه 7 دی 1395 - 12:27

معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی گفت: کاهش نرخ بیکاری در برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم در آذربایجان غربی هدفگذاری شده است.

به گزارش خبرگزاری بسیج کارگری سپاه شهداء استان آذربایجان غربی، نادر صفر زاده در مراسم یازدهمین جشنواره تجلیل از کارآفرینان برتر آذربایجان غربی که در محل سالن همایشهای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ارومیه برگزار شد اظهار داشت: صنعتگران و صاحبان واحدهای تولیدی در آذربایجان غربی که همگی از بخش خصوصی هستند چه در دوران 8 سال دفاع مقدس، چه در دوران سازندگی و چه در دهه هشتاد و نود با قبول مشقات فراوان هر چه در توان داشته‌اند را در توسعه این منطقه از کشور صرف کرده‌اند.

وی با تجلیل از کارآفرینان تصریح کرد: این قشر زحمت کش با پذیرش رنج زیر دین قرار گرفتن تحت وام‌های مختلف بانکی تلاش کرده‌اند برای دیگر افراد جامعه فرصت اشتغال و کسب و کار فراهم کنند بنابراین چنین افرادی با انگیزه‌های مقدس شایسته تقدیر و حمایت هستند.

صفرزاده گفت: در سال 85 هر روز در شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان غربی یک قرارداد مبنی بر واگذاری زمین به صنعتگران به امضا می‌رسد اما متاسفانه در سال پایانی دولت دهم رشد اقتصادی کشور منفی شد و چرخ توسعه کشور از حرکت ایستاد.

معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: همانطور که رئیس جمهور اعلام کرده‌اند خوشبختانه امسال رشد منفی کشور متوقف شده و رشد مثبتی اتفاق افتاده است و امیدواریم شتاب ایجاد شده در توسعه کشور همچنان استمرار یابد.

صفرزاده گفت: آثار رشد اقتصادی در آذربایجان غربی با از میان برداشتن بخشی از مشکلات صنعتگران در سه سال اخیر نمایان شده است.

وی تصریح کرد: تلاش دولتمردان در آذربایجان غربی حمایت حداکثری از کارآفرینان است تا هیچ وقت این عزیزان احساس تنهایی نکنند.

معاون اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: هم اینک شرایط مساعدی برای انجام فعالیتهای صادراتی برای بازرگانان و تجار استان فراهم شده و فرصت مغتنمی برای افزایش صادارت کالاهای غیرنفتی فراهم آورده شده است.

صفرزاده گفت: کاهش نرخ بیکاری در برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم در آذربایجان غربی هدفگذاری شده است و تلاش می‌شود ضمن حمایت از کارآفرینان بسترهای جذب جوانان در اشتغالهای جدید مهیا شود.

وی تصریح کرد: تعالی شاخص‌های اقتصادی آذربایجان غربی نیازمند ایفای نقش کارآفرینان در بخش خصوصی است همچنان‌که رساندن جایگاه ایران از رتبه 85 اقتصاد جهان به رتبه موازی رتبه جمعیتی یعنی رتبه 17 در دستر کار دولتمردان قرار دارد.

 

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه