به همت کارگران نخبه کشور؛

کاهش 20 برابری آلودگی خروجی کارخانه‌ها با ساخت «فیلتر ترکیبی»

کد خبر : 56
دوشنبه 31 شهریور 1393 - 10:35

کارگران نخبه بسیجی پایگاه شرکت سیمان فارس با ساخت «فیلتر ترکیبی» آلودگی خروجی کارخانه‌ها را به یک بیستم استاندارد ملی کاهش دادند.

منصور پورعلی محمدی، نماینده طرح در گفتگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور با اشاره به قابلیت کم فیلترهای پلاستیکی در گذشته افزود: با ساخت «فیلتر ترکیبی» فوق‌العاده قوی توانایی کنترل آلودگی کارخانه‌های حاشیه و داخل شهر در حد ایده‌آل را پیدا کردیم.    

وی با بیان اینکه این فیلتر ترکیبی از دو بخش «الکتروفیلتر» و «فیلترکیسه‌ای بزرگ» (Baghouse) تشکیل شده است، افزود: آلودگی خروجی این «فیلتر ترکیبی» کمتر از 5 میلی‌گرم در مترمکعب است این در حالی است که استاندارد ملی ایران در آلودگی خروجی 100 میلی‌گرم در متر مکعب است.

پورعلی محمدی ادامه داد: خروجی آلودگی این «فیلتر ترکیبی» در برابر قطعی برق و مسایل فرآیندی که در خط تولید ایجاد می‌شود کماکان در حد 5 میلی‌گرم ثابت باقی می‌ماند.

این نخبه کارگر بسیجی پایگاه شرکت سیمان فارس یادآور شد: بیش از 95 درصد قطعات پیچیده مکانیکی این «فیلتر ترکیبی» ساخت داخل است.

نماینده طرح از ساخت «الکتروفیلتر» با ساخت داخلی 98 درصدی در پایگاه شرکت سیمان فارس خبر داد و افزود: این طرح نیز با الهام گرفتن از «فیلتر ترکیبی» برای بخش «خنک کن هزار تنی اول» کارخانه‌ها کاربرد دارد که قادر است در کوتاه‌ترین مدت ریزگردهای حوالی منازل مسکونی را کنترل کند.

پورعلی محمدی یادآور شد: طبق اظهارات مسئولان با بکارگیری این دو طرح روزانه چندین تن آلودگی در هوای استان فارس کاهش یافته است.    

به گفته وی این «فیلتر ترکیبی» در کارخانه‌‌های سیمان فارس، سیمان خزر، سیمان سپاهان اصفهان و سیمان فیروزکوه مورد استفاده قرار گرفته است.  

 

ارسال توسط : ناشناس (تایید نشده)
بازدید
دیدگاه