استاندار کردستان:

کردستان در زمینه صنعت، نفت و پتروشیمی دارای ظرفیت های فراوانی است

کد خبر : 5765
یکشنبه 25 مهر 1395 - 09:06

سنندج- استاندار کردستان عنوان کرد: حوزه های صنعت، نفت و پتروشیمی دارای ظرفیت های فراوانی است که باید مورد توجه جدی قرار گرفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، عبدالمحمد زاهدی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در سالن شهدای گمنام استانداری تشکیل شد، با اشاره به اینکه اقدامات مطلوبی در زمینه توسعه استان در دست اقدام است، گفت: کردستان در زمینه های صنعت، نفت و پتروشیمی ظرفیت خوبی دارد وهم اکنون سه خط گاز از استان عبور می کند که یکی از این خط ها پتروشیمی و ۲ خط دیگر نیز در دست اقدام است.

وی عنوان کرد: حمل نفت و فرآورده های سوختی از کردستان عراق یکی از سیاست های استراتژیک جمهوری اسلامی است و به دلیل وضعیت کشور همسایه وحمایت از اقلیم کردستان عراق باید از حمل نفت خام از اقلیم کردستان عراق از مسیر استان حمایت کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید حمل نفت خام توسط تانکرها به ایجاد اشتغال در منطقه تبدیل شود، بیان کرد: با وجود تکنولوژی های  جدید بی شک ملاحظات زیست محیطی در بحث احداث پالایشگاه و پتروشیمی ها مورد توجه جدی قرار خواهد گرفت و از این بابت مشکلی پیش نخواهد آمد.

استاندار کردستان مهمترین مشکل استان را در زمینه زیرساخت های حمل و نقل ذکر کرد و اظهارداشت: در زمینه توسعه زیرساخت های حمل و نقل استان اقداماتی انجام شده و یکی از این اقدامات مربوط به احداث راه آهن شمال جنوب است که این مهم  طرح زنجیره فولاد دراستان را اقتصادی تر خواهد کرد.

زاهدی بیان کرد: قبلا پیش بینی شده بود که طرح راه آهن استان تا گردنه صلوات آباد باشد که وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان دستور ادامه آن تا سنندج را صادر کرد.

وی بیان کرد:  وزیر راه و شهرسازی در زمینه راه سنندج- مریوان نیز که تا سه راهی گاران تعریف شده بود هم دستور داد این مسیر به صورت کامل و تا باشماق در نظر گرفته شود.

منبع خبر/ مهر

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه