یادواره شهید کارگری در کارخانه سیمان برگزار شد ؛

گرامیداشت یاد و خاطره ی "محمد شبانی" اولین شهید کارگر استان کرمان

کد خبر : 5569
دوشنبه 5 مهر 1395 - 10:00

یادواره شهدای کارگر کارخانه سیمان کرمان با حضور فرمانده بسیج کارگری کرمان ،فرمانده ناحیه مقاومت حضرت رسول و جمعی از کارگران و مدیران این مجموعه در محل سالن آمفی تئاتر این کارخانه برگزار شد .

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور، یادواره شهدای کارگر کارخانه سیمان کرمان  با حضور فرمانده بسیج کارگری کرمان ،فرمانده ناحیه مقاومت حضرت رسول و جمعی از کارگران ومدیران این مجموعه در محل  سالن آمفی تئاتر این کارخانه برگزار شد .

یادواره شهدای  محمد شبانی ، علی سلطانی و محمد لشکری سه شهید دفاع مقدس که از کارگران کارخانه سیمان کرمان در دوران جنگ تحمیلی بودند صبح امروز در کارخانه سیمان  برگزار شد.

شهید محمد شبانی که در ابتدای جنگ برای رزم به اهواز رفته بود درست دو ماه بعد از حضور وی در میدان های جنگ در تاریخ 59/11/25 در منطقه سر پل ذهاب به درجه رفیع شهادت نائل شد در حال حاضر فرزند وی نیز در کارخانه سیمان جایگزین پدر شده و در عرصه جنگ اقتصادی  با تمام قوا رزمندگی می کند .

این مراسم با آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز و با سخنرانی جانشین مدیر عامل کارخانه ادامه و با تقدیر از خانواده شهدای عزیز کارگری سیمان کرمان به پایان رسید.

جانشین مدیر عامل کارخانه در یک سخنرانی کوتاه ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین این یادواره گفت : حضور شهدا و حتی عدم حضورشان در بین مردم ایران و جهان احساس می شود و اکنون ما وارثان خون این شهیدان هستیم .

وی ادامه داد : شهیدان عناصری هستند در جامعه که تنها با ارائه جان و تقدیم خونشان توانستند این مملکت را بر پایه های مقاوم استوار کنند و تنها کسانی که این انقلاب را ایجاد کرده و حفظ نمودند همین شهدا بودند اکنون نیز این ایران امن و ایمن تنها و تنها با خون شهدا و رشادت ها و پایمردی های آنان ایجاد شده است نه با مذاکره و تعامل و غیره ... لذا حفظ این نظام و انقلاب بر ما وارثان آن واجب است .

در ادامه اسماعیلی پور مدیر کل تعاون کارو رفاه اجتماعی پشت تریبون رفت و گفت : زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست اگر امروز این کشور امنیت دارد و درپشت مرزهای خود در حال جنگ است تنها مدیون روحیه جهادی شهدای اسلام است.

وی ادامه داد : اکنون هم کارگرانی که د رعرصه جنگ اقتصادی در حال رزم هستند جایگاهی کمتر از شهیدان ندارند زیرا این رزمندگان با تمام توان به دنبال ایجاد اقتصادی محکم در مقایل دشمنان و تحریم کنندگان هستند تا اجازه ندهند ، ایران اسلامی بدست غاصبان و مستکبران بیافتد لذا باید تمام تلاش خود را به کار بست تا خون شهدا پایمال نشود.

[[{"fid":"12550","view_mode":"default","type":"media","attributes":{"style":"width: 450px; height: 338px;","class":"media-element file-default"},"link_text":null}]]

[[{"fid":"12551","view_mode":"default","type":"media","attributes":{"style":"width: 450px; height: 338px;","class":"media-element file-default"},"link_text":null}]]

منبع خبر/ بسیج کارگری کرمان

 

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه