رئیس شورای قشر بسیج کارگری استان یزد:

یزد دارای 3500 واحد تولیدی است که عدم توجه به آنها باعث ضرر به چرخه اقتصاد می شود

کد خبر : 7354
یکشنبه 15 اسفند 1395 - 12:06

رئیس شورای قشر بسیج کارگری استان یزد گفت: استان یزد حدود 3500 واحد تولیدی کوچک بزرگ و متوسط دارد که غالب این تولیدی ها، کارخانه های نساجی و کاشی و سرامیک هستند و عدم توجه به آنها در سال های اخیر موجب رکود چرخه اقتصاد شده است.

سید سعیدرضا موسوی رکن آبادی، رئیس شورای قشر بسیج کارگری استان یزد در گفتگو با سازمان بسیج کارگری کشور اظهار کرد: دلیل عمده رکود در صنایع استان یزد واردات بی رویه است که داخل انبار ها متوقف شده. اگر مسئولین اقدامی بکنند که واردات متوقف شود کالاهای داخلی به فروش می رسد و تولید کنندگان کل کشور و همچنین استان یزد از این اقدام منفعت فراوانی خواهند دید.

 

وی ادامه داد: دولتمردان ما باید روی این مسئله تمرکز کنند که مردم ایران از کالاهای تولیدکنندگان ایرانی استفاده کنند و واردات به این میزان زیاد نباشد چرا که اگر ادامه پیدا کند تعطیلی کارخانه ها یکی پس از دیگری و بی کاری کارگران ایرانی را شاهد خواهیم بود.

 

موسوی رکن آبادی تصریح کرد:  استان یزد قطب صنعت نساجی و کاشی و سرامیک است که در سال های اخیر متاسفانه شاهد تعطیلی و رکود آنها بوده ایم. به طوری که بسیاری از کارگران این عرصه که از کارگران بومی یزد بودند از کار بی کار شده و با تخصصی که در صنعت نساجی و کاشی داشتند به شغل های غیر مرتبط روی آورده اند.

 

وی افزود: ما باید بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار دهیم نه اینکه جلوی واردات کالاهای مشابه داخلی را باز گذاتشته و آزادانه اجازه دهیم تا کشورهای دیگر تولید کنندگان ما را به ورطه نابودی بکشانند و از کار بی کارشان کنند.

 

رئیس شورای قشر بسیج کارگری استان یزد تصریح کرد: صنعت نساجی و کاشی منبع درآمد بسیاری از مردم یزد است و حدود  24 هزار نفر از اهالی یزد در کار نساجی هستند و از این راه کسب درآمد می کنند، اما واردات بی رویه این کالا و انواع دیگر آن از جمله لباس های خارجی و منسوجات متفرقه باعث شده است که بسیاری از مردم یزد شغلشان را از دست بدهند.

 

وی در خصوص آمار واحدهای تولیدی صنعت کاشی و سرامیک در استان یزد اذعان کرد: هم اکنون  52 واحد کاشی و سرامیک در استان یزد هستند که تعداد آنها بسیار تنزل پیدا کرده است و رکود آن هم ناشی از واردات کاشی و سرامیک و همچنین رکود بازار ساخت و سازم و مسکن در کشور بوده است.

 

وی افزود: سازمان بسیج کارگری استان یزد در رفع موانع تولید و مشکلات تولید کنندگان این استان اقدامات موثر و خوبی را انجام داده است تا بتواند در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مقام معظم رهبری اقدام کرده و همکاری خود را ابراز نماید.

 

انتهای پیام

 

 

 

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه