مدیر کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی کرمانشاه:

یک میلیون و صد هزار نفر در کرمانشاه عضو تعاونی ها هستند

کد خبر : 2884
شنبه 28 شهریور 1394 - 08:10

داود یاوری با بیان این که تعاونی های استان برای 29 هزار نفر اشتغال زایی داشته اند، تصریح کرد: یک میلیون و100هزار نفر در کرمانشاه عضو تعاونی هستند.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگری کشور، داود یاوری در گفت و گو با ایسنا، منطقه کرمانشاه، از وجود حدود 4500 تعاونی در استان خبر داد وافزود: از این تعداد 2300 تعاونی فعال هستند و مابقی به دلیل برخی مشکلات راکد می باشند.

وی با بیان این که تعاونی های استان برای 29 هزار نفر اشتغال زایی داشته اند، تصریح کرد: یک میلیون و100هزار نفر در کرمانشاه عضو تعاونی هستند.

به گفته این مسئول، تعاونی های کرمانشاه در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، خدماتی، حمل و نقل، بهداشتی و درمانی و...فعالیت دارند و تعاونی‌های تولیدی و توزیعی بیشترین سهم را بین تعاونی‌های استان دارند.

مدیر کل تعاون، کارو رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اشاره ای هم به تعاونی های مرزنشین استان داشت و تاکید کرد: از29 تعاونی مرزنشین استان، 28تعاونی فعال است

یاوری در ادامه از اهمیت تعاونی ها سخن گفت و یادآوری کرد: تعاونی ها با اتکا به سرمایه خرد و اندک خود مردم و با مشارکت آنها ایجاد شدند، ولی متاسفانه در سال های گذشته مورد بی توجهی قرار گرفتند که حاصل آن تعداد زیاد تعاونی های غیر فعال است.

وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به تعاونی ها دارد افزود: برای توسعه، ارتقاء سطح علمی و حمایت از تعاونی ها، هفت راهبرد در دولت تعریف شده که در استان ها نیز پیگیری می شود.

یاوری شناسایی، رفع مشکلات و در نهایت فعال کردن تعاونی های غیر فعال را یکی از مهمترین این برنامه ها دانست و تصریح کرد: سال گذشته در استان 45 واحد تولیدی و صنعتی غیر فعال دوباره شروع به کار کردند که از این تعداد 20مورد تعاونی بود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه افزود: تعاونی های مرزنشین ما نیز در حوزه صادرات و واردات فعال هستند و درآمد حاصل از کار آنها به حساب اتاق تعاون می رود و در نهایت بین خود مردم توزیع می شود.

وی همچنین از همکاری 14  دستگاه اجرایی برای توسعه و حمایت از تعاونی ها خبر داد و تاکید کرد: سال گذشته 28 نشست با مدیران دستگاه ها برای رفع مشکلات و توسعه تعاونی ها داشتیم

یاوری اظهار کرد: برای ایجاد تعاونی های جدید نیز تفاهم نامه هایی با دستگاه های مختلف داشتیم که ایجاد تعاونی های دانشجویی با کمک دانشگاه رازی نمونه آن است

وی تصریح کرد : برای ارتقاء سطح علمی تعاونی ها نیز برنامه داریم و اولین کارگاه آموزشی برندسازی تعاونی ها را با حضور استان های غرب کشور برگزار کردیم.

انتهای پیام/

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه