استاندار فارس:

۱۵۳۷ طرح عمرانی و خدماتی به مناسب دهه‌فجر در فارس افتتاح می‌شود .

کد خبر : 7064
یکشنبه 17 بهمن 1395 - 07:34

استاندار فارس گفت: به مناسبت دهه‌ مبارک فجر ۱۵۳۷ طرح عمرانی، فرهنگی، خدماتی و ورزشی در استان فارس با اعتبار دو هزار و ۳۸۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد/ برای تسریع در اجرای عملیات عمرانی خط دوم قطار شهری شیراز در ماه گذشته 700 میلیون دلار به صورت فایناس برای آن تصویب شد.

به گزارش کار ایرانی به نقل از «بیکافارس»، سیدمحمدعلی افشانی در ابتدای دهه فجر در مورد برنامه‌های دهه پرفروغ فجر با بیان اینکه 1537 طرح عمرانی و خدماتی به مناسب دهه‌فجر در فارس افتتاح می‌شود اظهار داشت: از این تعداد طرح‌ها، یک هزار و 146 میلیارد تومان اعتبار عمرانی است و مابقی از محل تسهیلات بانکی و مشارکت مردم و همچنین سرمایه‌گذاری است.

وی بیان کرد: این طرح‌ها در زمینه‌های آبرسانی، حمل و نقل، خدماتی، رفاهی، گازرسانی، بهداشت و درمان، برق و انرژی، عمران شهری و روستایی، کارآفرینی، تولید و همچنین مسکن و روستایی است.

وی یکی از برنامه‌های شاخص دهه‌ مبارک فجر امسال را برگزاری مراسم انتخاب شیراز به عنوان پایتخت جوانان اسلام عنوان کرد و گفت: این برنامه با حضور چند نفر از مقامات کابینه و اعضای سازمان کنفرانس اسلامی در روز 16 بهمن‌ماه در شیراز برگزار می‌شود.

مدیران استانی با رسانه‌ها تعامل بیشتری داشته باشند

استاندار فارس نقد را بسیار سازنده و اثرگذار در جامعه دانست و گفت: اگر می‌خواهید به مسئولی خدمت کنید او را نقد کنید، ستایش و تمجید برای افراد مخرب است.

وی با اشاره به اینکه نقد منصفانه را می‌پذیرم گفت: بهترین نشست‌هایم با رسانه‌ها است اما معتقدم که نقد نباید با دروغ همراه شود و اگر این اتفاق افتاد ویرانگر است.

افشانی خواستار تعامل بیشتر مدیران استانی با رسانه‌ها شد و خاطرنشان کرد: پایه‌های حکومت مردم هستند و رابط حکومت و مردم رسانه‌ها هستند که اگر این تثبیت شود سبب حفظ و تثبیت پایه‌های انقلاب می‌شود.

استاندار فارس گفت: تنها راه رسیدن به عدالت از آزادی است و افرادی که با آزادی قلم به دست می‌گیرند باید حرمت قلم را نگه‌ داشته و رسالت خود را به خوبی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه امروز باید اصحاب رسانه دردهای جامعه را شناسایی و به انعکاس آن بپردازند تصریح کرد: حرمت به قانون و یکدیگر از موضوع‌های مهم اجتماعی است که رسانه‌ها باید در یادداشت و تحلیل‌های خود به آن بپردازند.

افشانی گفت: در شرایط دشورا کنونی جامعه امیدوار می‌تواند قدم برای برطرف کردن مشکلات بردارد و رسانه‌ها باید به دنبال ایجاد نشاط و امیدواری در جامعه به دور از هرگونه بزرگنمایی باشند.

وضعیت آب در فارس مطلوب نیست

استاندار فارس در پاسخ به سوال خبرنگاران به موضوع آب اشاره و بیان کرد: وضعیت آب استان فارس مطلوب نیست و میزان بارندگی کمتر از یک سوم مدت مشابه سال گذشته است.

افشانی با اشاره به تشکیل نخستین شورای عالی آب در یک ماه گذشته بیان کرد:  مصوب شد که برای بیش از یک‌هزار روستا آبرسانی شود که برای 350 روستا تا تیرماه سال آینده آبرسانی لازم انجام می‌شود.

وی بیان کرد: آبرسانی به شیراز یکی از مهم‌ترین طرح‌ها است که تا پایان 96 پایان می‌یابد تا در این کلان‌شهر با مشکل کمبود آب مواجه نشویم.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: موضوع انتقال آب از خلیج فارس به این استان نیز مصوب شده اما در هر مترمکعبی سه تا پنج هزار تومان هزینه دارد و بخاطر اینکه گران تمام می‌شود استقبال چندانی نمی‌شود و این آب نیز تنها برای صنعت قابل استفاده است و طبیعی است که مشتری ندارد.

وی گفت: مصوب شد برای منطقه انرژی بر لامرد به روش BOT انتقال آب انجام شود که 10 میلیون مترمکعب آب را متقاضی هستند و این اتفاق می‌افتد.

استاندار فارس گفت: در زمینه کشاورزی نیز قرار 30 هزار هکتار آبیاری نوین انجام شود که این طرح در حال انجام است و 12 هزار طرح تا پایان امسال و مابقی تا پایان سال مال آینده افتتاح می‌شود.رئیس کمیته برنامه‌ریزی استان فارس در پاسخ به سوالی در مورد بازگشت اسناد خزانه اسلامی گفت: این واقعیت ندارد و بسیاری از دستگاه‌ها بیش از 90 درصد از این اسناد را جذب کرده‌اند که پس از ارائه در فرابورس نقد شده و به استان بر می‌گردد.

موضوع پارازیت‌ها در حال پیگیری است

استاندار فارس در مورد پارازیت‌ها بیان کرد: مدیرکل مرکز رادیویی ایران، مدیرکل صدا و سیما، اطلاعات استان به همراه دانشگاه‌های شیراز و علوم پزشکی این موضوع را در حال رصد کرده و مامور پیگیری شده‌اند.

وی با بیان اینکه در نامه‌ای به سازمان انرژی اتمی نیز خواستار پیگیری موضوع پارازیت شده‌ایم گفت: مردم باید صحبت را از صاحب‌نظران بگیرند و هر صحبتی را مورد توجه قرار ندهند.

استاندار فارس در مورد سخنرانی پیش‌روی محموداحمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق در شیراز گفت: وی به عنوان یک شهروند از حقوق مدنی و اجتماعی برخوردار است و هیچ منعی برای حضور او در برنامه‌های اجتماعی نشده و به دعوت مردم در یک مراسم حضور می‌یابد.

افشانی در مورد تجمعات مردمی که برخی مواقع در مقابل استانداری فارس اتفاق می‌افتد گفت: برخی از اینها برنامه‌ریزی شده است اما باید برای هر تجمعی مجوز لازم گرفته شود.

استاندار فارس در پاسخ به سوالی در مورد استفاده کمتر از مشاوران گفت: بسیار کم هستند که مشاور را اداره‌ها و یا استانداری انتخاب کنند تا مشورت دهد، متاسفانه می‌خواهند مشکل یک نفر را برطرف کنند چون پست نیست او را مشاور می‌گذارند.

وی بیان کرد: در حوزه اقتصاد دو مدیر و تعداد زیادی کارشناس در استانداری فارس فعال است و اینها هستند که باید مشاوره خوب دهند.

افشانی در مورد وضعیت امنیت در استان فارس گفت: زمانی که می‌گوئیم امنیت برقرار است و این حکایت از آن دارد در این استان پهناور، مردم در آسایش هستند و مشکل عدیده‌ای نداریم.

استاندار فارس در مورد برخورد نامناسب با خبرنگاران خاطرنشان کرد: این موضوع پیگیری و تذکر لازم داده می‌شود.

استاندار فارس همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم و انتقاد به عدم تکمیل برخی از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به استان فارس از جمله ورزشگاه 6 هزار نفری در شیراز پس از گذشت 8 سال گفت: در جریان این طرح نبوده و موضوع دنبال می‌شود.

وی در مورد خط راه آهن شیراز به اهواز گفت: خط آهن شیراز به اهواز و اتصال به بصره  به عنوان یک خط اقتصادی در حال پیگیری است و این خط از کرمان آغاز و پس از عبور از فراشبند و کازرون به اهواز متصل می‌شود.

استاندار فارس در مورد آزادراه نیز بیان کرد: فارس تنها استانی است که آزادراه ندارد و برای تکیل آزادراه شیراز-اصفهان تمام برنامه‌ریزی لازم انجام شده به طوری که  تنها امسال پیشرفت فیزیکی این طرح برابر با میزان فعالیت انجام شده از سال 89 تا 94 بوده است.

رئیس جمهور در یادروز سعدی به شیراز می‌آید

استاندار فارس گفت: با موافقت انجام شده حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در یادروز سعدی که ابتدای اردیبهشت‌ماه سال آینده  است  به شیراز سفر می‌کند.

وی بیان کرد: در این سفر برخی طرح‌های بزرگ عمرانی شیراز از جمله ورزشگاه میان‌رود و همچنین فاز نخست بیمارستان ابوعلی سینا افتتاح می‌شود.

استاندار فارس در مورد طرح پزشک خانواده و مشکلات آن نیز گفت: بسیاری از نارضایتی مردم به‌خاطر برگ ارجاع بود که این مهم برای رفع مشکلات و حذف آن به وزارت بهداشت ارسال شده است.

افشانی یکی از مهم‌ترین زیربنای اقتصاد را راه‌ها دانست و گفت: از همه مهم‌تر بعد از آب حمل و نقل است و به علت گستردگی استان سال‌ها طول می‌کشد تا وضعیت‌راه‌ها بهتر شود و این موضوع به همراه ایجاد خطوط ریلی در اولویت قرار گرفته است.

استاندار فارس در پاسخ به سوالی در مورد فاضلاب‌های رها شده در شهر صدرا خاطرنشان کرد: معارض زمین محل ساخت تصفیه‌خانه رفع شده و در حال اجرای عملیات عمرانی است.

افشانی در مورد استفاده از ظرفیت بانوان مدیر در فارس گفت: تاکنون پنج بخشدار زن و یک معاون فرماندار منصوب شده که انتصاب یک معاون فرماندار دیگر زن نیز در دست اقدام است.

استاندار فارس در مورد آخرین اقدامات برای ساخت پالایشگاه جدید شیراز گفت: طرح محیط زیستی آن باید به تصویب برسد و تا زمانی که تصویب نشود کلنگ آن به زمین زده نمی‌شود.

وی در مورد آخرین اقدامات برای ساخت پالایشگاه جدید شیراز گفت: طرح محیط زیستی آن باید به تصویب برسد و تا زمانی که تصویب نشود کلنگ آن به زمین زده نمی‌شود.

افشانی در مورد تکمیل فاز دوم خط یک قطار شهری شیراز بیان کرد: این طرح در مرحله پایانی است و برای تکمیل و تخصیص اعتبار لازم در اولویت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: برای تسریع در اجرای عملیات عمرانی خط دوم قطار شهری شیراز در ماه گذشته 700 میلیون دلار به صورت فایناس برای آن تصویب شد.

انتهای پیام/

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه