استاندار آذربایجان غربی:

۱.۵ میلیارد دلار برای اشتغال روستایی در آذربایجان غربی در نظر گرفته‌ شد‌

کد خبر : 8780
دوشنبه 30 مرداد 1396 - 09:12

استاندار آذربایجان غربی گفت: ۱.۵ میلیارد دلار برای اشتغال روستایی در آذربایجان غربی در نظر گرفته‌ شد‌.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگری کشور، قربانعلی سعادت در جلسه کارگروه اشتغال آذربایجان غربی که در محل سالن همکف استانداری برگزار شد، اظهار داشت: در ارتباط با رسته‌های مطالعه شده در حوزه اشتغال باید از نظر تطبیقی بدانیم که بسترهای لازم در رسته‌های مختلف در کدام شهرستان وجود دارد و امکان سرمایه‌گذاری در چه حوزه هایی برای شهرستان‌های مختلف فراهم است.

وی گفت: برای مثال در شمال استان و حوزه ارس بسترها و زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و پرورش ماهی وجود دارد در حالی‌ که در جنوب استان بیشتر امکان زنبورداری و تولید عسل فراهم است.

سعادت عنوان کرد: با توجه به اولویت‌بندی نرخ بیکاری در آذربایجان غربی باید رسته‌ها در شهرستان‌های مختلف تقویت شوند همچنین در همین راستا 1.5 میلیارد دلار برای اشتغال روستایی در نظر گرفته‌ شده که به‌زودی ابلاغ می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان اظهار داشت: ظرفیت بالایی برای کارهای خدماتی در آذربایجان غربی وجود دارد بنابراین اگر بر روی گردشگری سرمایه‌گذاری کنیم اشتغال بالایی در استان ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در تعدادی از دهستان‌های آذربایجان غربی که رسته‌ها در آنها قابل پیاده کردن است باید زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری فراهم شود و به‌ این‌ ترتیب اشتغال پایدار در استان ایجاد کنیم.

سعادت با اشاره به لزوم توجه به نیازسنجی‌ها و بازارهای مصرف در رسته‌های مطرح‌شده گفت: توجه به بازارهای داخلی و همچنین صادرات به بازارهای خارجی الزامی است تا طوری نشود که پس از تولید محصولات نتوانیم آنها را در بازار هضم کنیم.

انتهای پیام

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه