رئیس صنعت، معدن خراسان جنوبی:

۱۹۵ میلیارد تومان تسهیلات به ۳۹۵ طرح راکد خراسان جنوبی ‌پرداخت شد

کد خبر : 6598
یکشنبه 5 دی 1395 - 08:14

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی بر اساس ابلاغیه‌ها ۲۷ پروژه رونق و ۱۹۵ میلیارد تومان برای ۳۹۵ طرح تسهیلات پرداخت شد که تاکنون ۲۷ واحد مشکل‌دار در خراسان جنوبی رصد شده است.

به گزارش سازمان بسیج کارگری خراسان جنوبی ، داوود شهرکی در جلسه بررسی مشکلات صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی که با حضور وزیر  صنعت ومعدن همراه بود، اظهار داشت:خراسان جنوبی رتبه 25 دربخش صنعت کشور، رتبه 5 در بخش معدن و  رتبه 24 کشور دربخش تجارت  را داراست.

وی افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی بر اساس ابلاغیه‌ها 27 پروژه رونق و 195 میلیارد تومان برای 395 طرح تسهیلات پرداخت شد که تاکنون 27 واحد مشکل‌دار در خراسان جنوبی رصد شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان جنوبی گفت: تسهیلات در نظر گرفته شده برای واحدهای مشکل دار یا برخی از آنها پرداخت شده  یا در مرحله پرداخت است و خراسان جنوبی 3 طرح ملی از 36 طرح کشور را دارا است.

شهرکی با بیان اینکه با پیگیری‌های وزیرصنعت، معدن وتجارت سیمان باقران به مرحله نهایی رسیده و وام مصوب شده که امیدواریم تا دهه فجر به بهره برداری رسد.

وی بیان داشت: از دیگر پروژه‌های ملی خراسان جنوبی کک طبس است که تاکنون تلاش شده تا مشکلات این طرح برطرف شود و عملیات وام آن انجام و در مرحله دوم هم بانک پرداختی داشته و تلاش داریم تا این طرح در پایان امسال یا سال آینده به بهره برداری برسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به طرح فولاد قاین گفت: این طرح تعیین تکلیف شده و دو سهامدار آن مشخص که در این راستا ایمیدرو 49 درصد و بخش خصوصی 51 درصد سهامدار هستند که امیدواریم تا خردادماه طرح به اتمام و شهریور ماه اجرایی شود.

شهرکی افزود: در بحث ژئوفیزیک هوایی تاکنون در 25 هزار کیلومتر در استان خراسان جنوبی انجام و 25 هزار کیلومتر دیگر درخواست داریم تا انجام شود و در راستای سیاست حذف محدوده بلااستفاده 21کیلومتر از موقعیت خراسان جنوبی شناسایی شده تا به بخش خصوصی واگذار شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه بخش سنگبری وفرآوری سنگ  معدن با حمایت آستان قدس رضوی این پروژه را عملیاتی سازیم وکارخانه فرو سیلیس تاکنون ایمیدور با آن موافقت کرده که 20 درصد آن بخش دولتی و80 درصد بخش خصوصی است راه‌اندازی شود.

شهرکی افزود:درخواست داریم تا تولید کاغذ از آهک در شهرستان فردوس در دستور کار قرار گیرد زیرا مطالعات آن توسط ایمیدرو انجام شده و دو طرح دیگر از جمله سنگ های مصنوعی و نانوسیلیس است که سنگهای مصنوعی است در خراسان جنوبی و در سربیشه و نهبندان  وجود دارد.

وی با بیان اینکه بازگشایی بازارچه یزدان از خواسته‌های ما است، اظهار داشت: تعیین تکلیف مشوق‌های صادراتی از دیگر خواسته‌های ما است و از 12 مصوبه سفر وزیرصنعت معدن و تجارت در 93 سال گذشته به خراسان جنوبی تاکنون 10 مورد اجرا شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت خراسان جنوبی گفت: خواستار محاسبه حقوق دولتی معادن درخراسان جنوبی هستیم زیرا حقوق معادن با توجه به رکود بازار مسکن به نرخ واقعی محاسبه و براساس یک مصوب تصویب وابلاغ شود.

منبع خبر تسنیم خراسان جنوبی

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه