معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت

۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به کارخانه سیمان باقران اختصاص یافت

کد خبر : 6596
یکشنبه 5 دی 1395 - 08:07

معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از قول مساعد برای پرداخت ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانک کشاورزی به این کارخانه خبر داد.

به گزارش سازمان بسیج کارگری خراسان جنوبی ، ابویی مهریزی در بازدید از کارخانه سیمان باقران با تاکید بر افتتاح کامل این طرح در دهه فجر امسال اظهار داشت: یکی از مهم ترین پروژه های استان خراسان جنوبی و کشور به همراه کک طبس پروژه سیمان باقران است.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی کارخانه سیمان باقران یک پروژه شاخص است که در رونق اقتصاد شهرستان مرزی درمیان و استان خراسان جنوبی نقش زیادی دارد، اما به دلایل مختلف تاکنون بارها زمان بهره برداری آن به تعویق افتاده است.

معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت ،معدن و تجارت افزود: با راه‌اندازی و بهره برداری کارخانه سیمن باقران میتوان شاهد توسعه اشتغال، توسعه اجتماعی و اقتصادی بوده و با اشتغالزایی از روند مهاجرت و خالی شدن روستاهای حاشیه مرز جلوگیری می‌شود.

ابویی مهرریزی همچنین از پیگیری در خصوص راه اندازی بازارچه میل 73 خبر داد و افزود: پیگیری ها باید در سطح وزارت و حتی سفارت ایران در افغانستان صورت پذیرد تا شاهد صادرات حداقل محصول سیمان از این بازارچه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که بازارچه های مرزی فعالیت خود را از سرگرفته و رونق لقتصادی نیز در آنها جریان پیدا کند این امر نقش بسیار مهمی در توسعه صادرات ،توسعه سرمایه گذاری خارجی ونیز تقویت مولفه های امنیتی استان و کشور خواهد شد.

منبع خبر : تسنیم

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه