عضو شورای قشر سازمان بسیج کارگری استان آذربایجان غربی،

۶۰ درصد از واحدهای تولیدی آذربایجان غربی دچار رکود شده‌اند

کد خبر : 7362
دوشنبه 16 اسفند 1395 - 08:01

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۰ درصد از واحدهای تولیدی آذربایجان غربی به سبب فقدان سرمایه در گردش و ۴۰ درصد از واحدها به سبب سایر مشکلات مالیاتی، بیمه‌ای و بانکی در حالت رکود قرار دارند.

به گزارش  بسیج کارگری کشور به نقل از  استان آذربایجان غربی، نادر قاضی‌پور  با اشاره به مشکلات متعدد واحدهای صنعتی آذربایجان غربی اظهار داشت: در مجموع فقط یک درصد از سرمایه‌گذاری‌های صنعتی استان از سوی دولت انجام شده است و بقیه واحدها به‌طور خصوصی احداث، تأمین مالی و اداره می‌شوند.

وی افزود: یکی از مشکلات عمده واحدهای صنعتی آذربایجان غربی فقدان سرمایه در گردش است و دولت باید در این مورد به کمک تولیدکنندگان بشتابد.

قاضی‌پور بیان کرد: 20 درصد از واحدهای تولیدی آذربایجان غربی به سبب فقدان سرمایه در گردش و 40 درصد از واحدها نیز به سبب اختلافات بین شرکا، مشکلات مالیاتی، مشکلات بیمه‌ای و بانکی به نوعی در حالت رکود قرار دارند و تعدادی کاملاً غیرفعال شده‌اند و 20 درصد از واحدهای صنعتی و تولیدی استان نیز با مشکل فقدان مواد اولیه و مشتری روبه‌رو هستند.

وی تصریح کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تمامی واحدها را از یکدیگر تفکیک کرده است و کارگروه‌های رفع موانع تولید و اشتغال موضوعات و مشکلات را پیگیری می‌کنند اما ضعف بنیه مالی استان سبب فقدان سرمایه در گردش در بانک‌هاست که دلیل آن هم اختیارات کم بانک‌ها و عملکرد ضعیف‌شان در این زمینه است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای برطرف کردن مشکل سرمایه در گردش باید از سوی بانک مرکزی فشاری بر تمامی بانک‌های موجود در استان آورده شود تا به صنعت این استان متعهدانه کمک کنند تا باری از دوش واحدهای صنعتی و تولیدکنندگان برداشته شود.

وی با اشاره به یکی از مهم‌ترین راهکارها برای خروج از رکود تصریح کرد: تمامی واحدهای صنعتی باید برای واحد خود شریک پیدا کنند چرا که فرد شریک در تمامی مراتب شرکت از جمله سود و زیان شرکت سهیم هستند و می‌تواند اهرم موثری در برطرف سازی مشکلات باشد.

قاضی‌پور افزود: سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی باید در زمینه شراکت با واحدهای صنعتی بخش خصوصی ورود کنند و از این میان می‌توان به بنیاد تعاون سپاه، ارتش و ناجا اشاره کرد که می‌توانند با شراکت در واحدهای صنعتی استان سهم به‌سزایی در خروج واحدها از حالت رکود داشته باشند.

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه