ضرورت معرفی کالاهای ایرانی در بازارهای خارجی؛

۷۲ واحدتولیدی ورامین در عرصه صادرات سودآور حضور پیدا کرد

کد خبر : 6002
دوشنبه 10 آبان 1395 - 08:31

حضور بیش از ۷۲ واحد تولیدی در کنار بخش کشاورزی شهرستان ورامین در عرصه صادرات محصولات مختلف، می تواند دستاوردهای فراوانی را برای اقتصاد شهرستان به همراه داشته باشد.

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور، این روزها موضوع اقتصاد مقاومتی  و راهکاری‌های تحقق سیاست‌های این عرصه، ذهن بسیاری از برنامه ریزان، مسئولان و کارشناسان اقتصادی را به خود معطوف کرده و تحلیل‌ها و بحث‌های مختلف در این زمینه مطرح‌شده است.

 

بدون تردید یکی از شاخص‌ها و حوزه‌های مهم برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رشد صادرات محصولات غیرنفتی و معرفی هرچه بیشتر کالاهای ایرانی در بازارهای خارجی است.

 

صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری شهرستان ورامین

 

بدون تردید حضور کالاهای ایرانی در بازارهای بین‌المللی، زمینه رونق بخشیدن به واحدهای تولیدی، اشتغال‌زایی، ارزآوری و شکوفایی اقتصاد کشور را فراهم می‌آورد.

 

شهرستان ورامین ازجمله مناطقی محسوب می‌شود که در حوزه صادرات می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و در بازارهای بین‌المللی خوش بدرخشد.

 

طی سال‌های اخیر و با توجه به منویات مقام معظم رهبری در حوزه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، رشد صادرات محصولات شهرستان ورامین در دستور کار قرارگرفته، به‌طوری‌که هم‌اکنون حجم صادرات محصولات این شهرستان به بیش از ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است.

 

ارتقای کیفیت محصولات تولیدی در کنار معرفی و تبلیغات گسترده و انعقاد قراردادهای همکاری با کشورهای مختلف می‌تواند مسیر صادرات محصولات شهرستان ورامین را متحول کند.

 

اگرچه بیش از ۷۲ واحد تولیدی در کنار بخش کشاورزی در عرصه صادرات محصولات مختلف در حال تلاش و فعالیت هستند اما این شهرستان می‌تواند حضور موفق و تأثیرگذارتری را در بازارهای بین‌المللی داشته باشد.

 

ارتقای کیفیت محصولات تولیدی در کنار معرفی و تبلیغات گسترده و انعقاد قراردادهای همکاری با کشورهای مختلف می‌تواند مسیر صادرات محصولات شهرستان ورامین را متحول کند.

 

محصولات متنوعی از شهرستان ورامین به بازارهای خارجی صادر می‌شود

 

یوسف تاجیک یکی از کارشناسان و فعالان اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که محصولات متنوعی از شهرستان ورامین به بازارهای خارجی صادر می‌شود، اظهار داشت: شهرستان ورامین در حوزه صادرات حضور دارد اما هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده است.

 

وی افزود: اگرچه صادرات چند صد میلیون دلاری شهرستان ورامین یک نکته مثبت محسوب می‌شود اما می‌توان با برنامه‌ریزی و ارتقای کیفیت محصولات، افق‌های جدیدی را در صادرات ایجاد کرد.

 

تاجیک با اشاره به این نکته که حضور در بازار صادرات یک موفقیت انکارناپذیر محسوب می‌شود، ادامه داد: حضور در بازارهای خارجی و افزایش سطح صادرات محصولات تولیدی شهرستان ورامین علاوه بر ارزآوری برای کشور، زمینه اشتغال‌زایی و رونق فعالیت واحدهای تولیدی در شهرستان را فراهم آورده و در این راستا، اقتصاد شهرستان ورامین بیش‌ازپیش شکوفا می‌شود.

 

وی با تأکید بر ضرورت تحقق منویات رهبری در حوزه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یادآور شد: مقام معظم رهبری در حوزه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دغدغه‌های جدی دارند و سال جاری را به نام سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری کردند و به همین خاطر باید با همه توان برای تحقق منویات رهبری تلاش کرد که یکی از حوزه های جدی در این عرصه، رونق بخشیدن به صادرات خواهد بود.

 

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که شهرستان ورامین در حوزه صادرات محصولات محتلف فعال است، اظهار داشت: شهرستان ورامین می تواند در حوزه تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی موفقیت های خوبی را کسب کند.

 

محصولات شهرستان ورامین مشتریان خود را دارد و سالانه بیش از ۶۰۰ میلیون دلار حجم صادرات در این شهرستان به ثبت رسیده است

 

حسن میرزایی با اشاره به ورود برخی از واحدهای تولیدی در عرصه های صنعتی و کشاورزی به حوزه صادرات افزود: هم اکنون برخی از واحدهای تولیدی شهرستان ورامین در عرصه صادرات حضور جدی دارند.

 

وی با تأکید بر این نکته که حضور در عرصه صادرات، دستاوردهای فراوانی برای اقتصاد شهرستان ورامین به همراه خواهد داشت، ادامه داد: حضور بیش از ۷۲ واحد تولیدی در کنار بخش کشاورزی شهرستان ورامین در عرصه صادرات محصولات مختلف، می تواند دستاوردهای فراوانی را برای اقتصاد شهرستان به همراه داشته باشد.

 

رشد صادرات محصولات تولیدی ورامین مهم است

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین، رشد صادرات محصولات شهرستان را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: افزایش صادرات محصولات تولیدی شهرستان ورامین می تواند ارزآوری مناسبی را برای کشور و  استان به همراه داشته باشد.

 

میرزایی با اشاره به دیگر دستاوردهای ورود محصولات شهرستان ورامین به بازارهای اروپایی، آسیایی و کشورهای خارجی دیگر متذکر شد: حضور در بازار صادرات محصولات تولیدی موجب معرفی هر چه بیشتر توانمندی های اقتصادی شهرستان ورامین خواهد شد و باید این مهم مورد توجه جدی قرار داشته باشد.

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین با اشاره به حجم صادرات این شهرستان در بازارهای جهانی گفت: محصولات شهرستان ورامین مشتریان خود را دارد و سالانه بیش از ۶۰۰ میلیون دلار حجم صادرات در این شهرستان به ثبت رسیده است.

 

میرزایی با اشاره به افزایش مراودات بین المللی در سال های اخیر بیان داشت: با حضور هیئت های اقتصادی مختلف و رفع تحریم های ایجاد شده، پیش بینی می شود که حجم صادرات شهرستان ورامین افزایش پیدا کند.

 

به هر ترتیب امروز افزایش صادرات محصولات غیرنفتی در کشور یک ضرورت انکارناپذیر و از ملزومات تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است که باید همه مسئولان در این زمینه تلاش کنند.

 

شهرستان ورامین که یکی از مناطق توانمند و بااستعداد در حوزه اقتصادی و تولیدی استان تهران است، می تواند در این زمینه خوش بدرخشد.

 

منبع خبر/ مهر

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه