معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس خبر داد

18 درصد شهرک‌های صنعتی فارس در بخش صنایع فلزی به فعالیت مشغولند

کد خبر : 5841
یکشنبه 2 آبان 1395 - 08:43

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: 18 درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی فارس در بخش صنایع فلزی فعالیت دارند.

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور،سید هاشم موسوی  در حاشیه بازدید جمعی از فعالان و مدیران صنایع نفت، گاز و پتروشیمی از شهرک‌ صنعتی شیراز اظهار داشت: تعدادی از مسؤولان و مدیران واحدهای سازنده تجهیزات صنعت نفت و فعالان این بخش در کشور در قالب تور صنعتی از برخی واحدهای صنعتی ساخت تجهیزات صنعت نفت در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بازدید کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این تور صنعتی که با حضور 21 نفر برگزار شد شرکت‌کنندگان از واحدهای فاتح صنعت کیمیا بزرگ‌ترین سازنده تجهیزات صنعت نفت و پالایشگاهی استان فارس، واحد صنعتی سانتی‌گراد سازنده قطعات کولرهای هوایی و مبدل‌های حرارتی و واحد صنعتی دیرگداز آریان بزرگ‌ترین واحد سازنده آجرنسوز کوره‌های پالایشگاهی بازدید کردند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی این استان در بخش طراحی و ساخت تجهیزات صنعت نفت، گاز و پتروشیمی گفت: وجود تعدادی از واحدهای فعال و شاخص سازنده تجهیزات صنعت نفت در شهرک‌های صنعتی فارس شرایطی را فراهم کرده تا این استان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشور در حوزه نفت و گاز مطرح شود.

وی اضافه کرد: برخی از طراحی‌ها و ساخت تجهیزات صنعت نفت که توسط واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز انجام می‌شود در سطح کشور و خاورمیانه منحصربه‌فرد است.

معاون شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تعمیر و نگهداری و ارائه خدمات هلی‌کوپتری به سکوهای دریایی برای نخستین بار در خاورمیانه توسط یکی از محورهای صنعتی فعال در شهرک صنعتی شیراز و نیز ساخت بسیاری از تجهیزات ثابت،‌ سنگین و دوار صنعت نفت، ساخت مبدل‌های حرارتی و‌ کولرهای هوایی را ازجمله ظرفیت‌هایی اعلام کرد که به همت متخصصان صنعت استان فارس انجام‌ شده است.

موسوی افزود: نزدیکی و هم‌جواری فارس به پارس جنوبی، ظرفیت مناسبی را در این استان برای تبدیل‌ شدن به یکی از مهم‌ترین قطب‌های طراحی و ساخت تجهیزات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی فراهم کرده و به علت شرایط و الزامات ویژه در حمل‌ونقل تجهیزات و سازه‌های صنعت نفت، ساخت تجهیزات در فارس از لحاظ مختلف دارای اهمیت است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرک فناوری صنایع شیمیایی به‌عنوان نخستین شهرک فناوری شیمیایی کشور گفت: شهرک فناوری صنایع شیمیایی با هدف استقرار واحدهای فناورانه مبتنی بر دانش روز به‌ویژه در حوزه صنایع شیمیایی راه‌اندازی شده و می‌تواند زمینه ارتقای صنایع شیمیایی را در کشور فراهم کند.

وی هم‌جواری شهرک فناوری صنایع شیمیایی با شهرک صنعتی برگ شیراز به‌عنوان مهم‌ترین قطب صنعتی استان فارس را از مهم‌ترین مزیت‌های موجود اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به بهره‌برداری بیش از یک‌هزار و 480 واحد صنعتی در شهرک بزرگ صنعتی شیراز و اینکه برخی از این واحدهای صنعتی در زمینه تولید محصولات جزو واحدهای شاخص کشور محسوب می‌شوند، امکان تبادلات فنی و اقتصادی و هم‌افزایی واحدهای مستقر در این شهرک با واحدهای شهرک صنعتی فراهم‌ شده است.

موسوی افزود: واحدهای مستقر در این شهرک فناوری، از مزایای استقرار واحدهای صنعتی در شهرک‌های صنعتی نظیر پرداخت 30 درصد از بهای حق انتفاع به‌صورت نقدی و 70 درصد آن به‌صورت اقساط 36 ماهه بهره‌مند ‌می‌شوند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر 29 شرکت دانش‌بنیان در مرکز خدمات کسب‌وکار این شهرک مستقر شده‌اند گفت: کار طراحی زمین‌های سایت این شهرک به مساحت حدود 10 هکتار نیز به پایان رسیده و مراحل تکمیل زیرساخت‌ها نیز در حال انجام است.

معاون صنایع کوچک شهرک‌های صنعتی فارس افزود: در ساختمان مرکز خدمات کسب‌وکار به مساحت 5 هزار و 300 مترمربع زیربنا واحدهای فنی، مهندسی، مشاوره‌ای و آزمایشگاهی مستقر شده است.

منبع خبر/ فارس

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه