20 سال انتظار سخت برای 2800 سهامدار کارخانه نساجی خوی

کد خبر : 6767
دوشنبه 20 دی 1395 - 07:10

کارخانه نساجی خوی از قدیمی ترین کارنجات این شهرستان است که بعد از انقلاب با مشارکت مردم در قالب خرید سهم این کارخانه راه اندازی شده است

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور به نقل از بسیج کارگری سپاه شهداء استان آذربایجان غربی، کارخانه نساجی خوی از قدیمی ترین کارنجات این شهرستان است که بعد از انقلاب با مشارکت مردم در قالب خرید سهم این کارخانه راه اندازی شده است.
هر چند این کارخانه که جزو کارخانه های سهامی عام است در سال های نه چندان دور دچار مشکلاتی از قبیل تعدیل کارگران و ناتوانی در پرداخت دستمزد کارگران شد اما با تغییر مدیریت در حال حاضر توانسته است روی پای خود ایستاده و به کار و تولید در عرصه ملی مشغول شود.
 
بلاتکلیفی بیش از 2 هزارو 800 سهامدار کارخانه نساجی خوی بعد از 20 سال !
 
 به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه آذربایحان غربی، حدود 20 سال پیش به تشویق مسئولین وقت از بیش از 2800 نفر اقدام به خرید سهم این کارخانه در راستای کمک به این صنعت نوپای شهرستان نمودند که هنوز هیچ سودی از محل خرید سهم شان نصیب شان نشده و با جواب های سر بالایی که از ناحیه مسئولین وقت و فعلی کارخانه شنیده و می شنوند در بلاتکلیفی به سر می برند.
 
باوجود طرح شکایت و صدور حکم کار به جایی نرسیده است
 
یونس مهر علیزاده رییس تشکیل سهامداران کارخانه نساجی خوی در گفت و گو با خبرنگار  ایسنا اظهار کرد: در حدود 20 سال پیش کرمانی مدیر عامل وقت کارخانه نساجی خوی از طریق تریبون نماز جمعه مردم برای سرمایه گذاری و خرید سهام این کارخانه تشویق کرد و ما نیز در راستای کمک به چرخه تولید و صنعت شهرمان و استفاده سود حاصل از خرید سهام با خرید سهام عضو جامعه سهامداران کارخانه نساجی خوی شدیم.
 
وی با بیان اینکه در طول این 20 سال نتوانستیم به سودسهام خودمان برسیم تصریح کرد: مشکل پیش آمده را با فرمانداری وقت در میان گذاشتیم که به نتیجه ای نرسید که تصمیم گرفتیم با تشکیل کانون و تشکلی در خواست مان از این طریق به گوش مسئولین برسانیم.
 
رییس تشکل سهامداران نساجی خوی با اشاره به اینکه شکایت خودمان را در راستای پرداخت نشدن سود سهام خود به قوه قضاییه بردیم اظهار کرد: قاضی دادگستری حکم به نفع ما و محکومیت کارخانه نساجی داده است که تاکنون هیچ اتفاقی نیافتاده است.
وی از مسئولین در خواست کرد که در راستای برقراری عدالت، حق و حقوق سهامداران را از این کارخانه بستانند.
 
در ادامه، قصابی مدیر عامل کارخانه نساجی خوی بصورت تلفنی در خواست مصاحبه خبرنگار ایسنا را درخصوص مشکل 20 ساله سهامداران کارخانه، به زمان دیگری موکول نمود.
 
لزوم اعتمادسازی برای مشارکت مردم در طرح های اقتصادی
 
حال با توجه به وضعیت پیش آمده و در راستای اعتماد سازی در بین افراد جامعه برای مشارکت در طرح های اقتصادی و صنعتی جامعه ضروری است که مسولان و در راس آن ها وزیر صنعت و معدن و تجارت برای حل مشکل سهامداران کارخانه نساجی خوی در اسرع وقت اقدام کنند تا این سهامداران و خانواده آن ها  بعد از 20 سال طعم سود سهام خودشان را بچشند.
 

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه