مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان:

72 میلیارد ریال برای مشاغل خانگی اختصاص یافت

کد خبر : 2903
شنبه 28 شهریور 1394 - 13:05

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از اختصاص 72 میلیارد ریال اعتبار به منظور توسعه مشاغل خانگی در استان خبر داد.

به گزارش سازمان بسیج کارگری کشور، امرالله عباسی در چهارمین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان اظهار داشت: براساس مصوبه بانک مرکزی 72 میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری برای توسعه مشاغل خانگی به بانک‎های ملی، ملت و صادرات اختصاص پیدا کرد.

وی تصریح کرد: برای توسعه مشاغل خانگی، خرد، کوچک و متوسط با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت برنامه‎ریزی تفاهم‎نامه منعقد شده است.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در طرح توسعه مشاغل خانگی 13 حوزه در بخش‎های کشاورزی، شیلات، توسعه باغات، اراضی شیبدار، توسعه گلخانه، گیاهان دارویی و صنایع تبدیلی پیش‎بینی شده است.

عباسی افزود: قرار است با اجرای طرح‎های دو و پنج ‎ساله مشاغل خرد و خانگی 321 هزار و 470 شغل در کشور ایجاد شود که در برنامه پنج‎ ساله 419 هزار و 366 میلیارد ریال اعتبار و در برنامه دو ساله 167 هزار و 796 میلیارد ریال اعتبار برای اشتغال‌زایی پیش‎بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه پرورش 50 هزار تن ماهی در قفس زیرمجموعه طرح مشاغل خانگی، خرد و متوسط قرار گرفته است، گفت: کارشناسان در حال بررسی ظرفیت پرورش این میزان ماهی در استان هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان درباره اجرای طرح کارورزی مشاغل دانش‎بنیان در استان گلستان تصریح کرد: تاکنون 137 نفر و 12 واحد پذیرنده در سایت کارورزی مشاغل دانش‎بنیان ثبت‎نام کردند.

عباسی ابراز امیدواری کرد واحدهای ثبت‎نام‎کننده مشاغل دانش‎بنیان در صورت اجرای موفق این طرح می‎توانند به عنوان واحدهای کارورزی و صلاحیت حرفه‎ای ارتقاء پیدا کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان از ارسال مصوبات شورای عالی اشتغال استان به دستگاه‎های اجرایی خبر داد.

عباسی بر لزوم ایجاد اشتغال مولد و پایدار تاکید کرد و گفت: اشتغال‌زایی باید بر اساس بررسی کارشناسی طرح‎ها و فراهم بودن بازار هدف باشد.

انتهای پیام/

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه