مسئول سازمان بسیج کارگری کشور در جلسه فرماندهان بسیج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

8 ماه است منتظر پاسخ نامه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای همکاری در برگزاری کنگره ملی شهدای کارگر هستیم

کد خبر : 6106
چهارشنبه 19 آبان 1395 - 16:27

مسئول سازمان بسیج کارگری کشور گفت: امروز اگر ما در آرامش و امنیت به سر می بریم به خاطر خون شهدا و امام راحل (ره) است که و این یقینا نتیجه ایثار 200 هزار شهید است.

به گزارش پایگاه سازمان بسیج کارگری کشور، محمد ابراهیم کریمی مسئول این سازمان در نشستی که با فرماندهان و بسیجیان ادارات کل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به میزبانی شیرخوارگاه آمنه شمیرانات داشت ضمن تشکر از شیرخوارگاه آمنه و بسیج این حوزه بابت تشکیل این جلسه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و قدردانی از ایثار و فداکاری های آنان اظهار کرد: واژه استکبار به سرکردگی آمریکا معنی می شود که امام (ره) مرتب به آن اشاره می کردند و مقام معظم رهبری خلف صالح ایشان هم آن را مدام گوشزد می کنند علاوه بر آن ملت ما هم نشان دادند که استکبار ستیزند. مردم ما کسانی هستند که نگاه عاشورایی دارند و با این نگاه مسلم است که در مقابل استکبار هیچ وقت سر خم نمی کنند. مستکبرین جهان می خواهند مردم ایران در مقابل آنها برده باشند اما مردم ایران هیچ وقت این را نپذیرفته و نمی پذیرند.

منتظر پاسخ نامه وزیر کار هستیم
مسئول سازمان بسیج کارگری کشور ادامه داد: در ایران اسلامی بیش از 200 هزار شهید داریم که 14 هزار شهید از این شهدا متعلق به قشر زحمت کش جامعه کارگری است.
وی گفت: با توجه به برنامه های سازمان بسیج مستضعفین اولین کنگره شهدای جامعه کارگری در سال 95 برگزار می شود که مسئول آن سردار نقدی مسئول سازمان بسیج مستضعفین و دبیری آن به عهده مسئولان اقشار بسیج است همچنین کنگره های شهدا هر 10 سال برگزار می شود و این مسئله به این معنی است که به اندازه تمام این سال ها کنگره باید خوراک و تولید محتوا داشته باشد  که این تولید محتوا باید به گونه ای باشد که حتی زمانی که اجلاسیه نهایی آن برگزار شد بتواند مورد استفاده نسل جوان و دیگر افراد قرار بگیرد.

کریمی با اشاره به ارسال نامه سازمان بسیج کارگری کشور به وزیر تعاون، کار و رفان اجتماعی مبنی بر همکاری در برگزاری کنگره ملی شهدا کارگری و عدم پاسخگویی پس از 8 ماه، خطاب به محمد میرابی مسئول بسیج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: قبل از اینکه ما با شما این مسئله را مطرح کنیم بهتر بود که این موضوع از طریق وزیر محترم  متناسب با شأن کنگره 14 هزار شهید کارگری به نهادهای زیر مجموعه وزارتخانه ابلاغ می شد و در برگزاری آن از طرف وزیر محترم همکاری صورت می گرفت. 8-9 ماه پیش نامه ای به وزیر نوشته ایم که هنوز پاسخی از وزیر دریافت نکردیم. لازم است اشاره کنم که مقام معظم رهبری خود رأسن ستاد مرکزی کنگره شهدا را نظارت می کنند و گزارشات آن قبل از برگزاری تحت رصد معظم له قرار می گیرد. حالا با این اوصاف دلیل اینکه هنوز پاسخی از وزیر دریافت نکردیم شاید این باشد که وزیر محترم یک ساعت وقت نداشتند برای 14هزار شهید کارگری بگذارند و یا مسئول بسیج کارگری در وزارتخانه کم کاری کرده است ما در حال پیگیری هستیم.

اقدامات سازمان بسیج کارگری در زمینه کنگره شهدا
کریمی افزود: در سازمان بسیج کارگری تا کنون نام 14 هزار شهید کارگری شناسایی شده و به ثبت رسیده و با نرم افزاری که تهیه کرده ایم اسامی این شهدا همراه با  شناسنامه کامل در کنگره ارائه خواهد شد.
وی ادامه داد: ما اکنون 12 یادواره را در 12 استان کشور به گونه ای با فاصله تدوین کرده ایم که بعد از آن برویم سراغ اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای کارگری که در حقیقت ختم برگزاری کنگره است. در کنار آن 5 جشنواره شعر را تدوین کردیم و در این رابطه همگان می دانند هنر و زبان شعر به مسائل عمق می بخشد و برای تولید محتوا و عمق بخشی 5 جشنواره که 2 جشنواره  از آنها انجام شده است تدوین کرده ایم. همچنین فیلم های مستندی که زمان آن باید در حدود 700-800 دقیقه تهیه بشود تولید کردیم که این تولیدات از شبکه های سیما در زمان خودش پخش خواهد شد.
 
کریمی عنوان کرد: قریب 40-50 عنوان کتاب می خواهیم تولید کنیم که این کتب افراد برجسته شهدای کارگری را به تصویر خواهند کشید و طبیعتا در بحث برگزاری این کنگره همه عزیزانی که با بحث کارگری و جامعه کار و تولید سر و کار دارند هر کدام باید بخشی از کار را بگیرند تا همگی بتوانیم دینمان را به شهدای بزرگوار ادا کنیم.

[[{"fid":"14522","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":"1074","width":"1163","style":"width: 450px; height: 416px;","class":"media-element file-default"}}]]

[[{"fid":"14519","view_mode":"default","type":"media","link_text":null,"attributes":{"height":"930","width":"1600","style":"width: 450px; height: 262px;","class":"media-element file-default"}}]]

انتهای پیام/

 

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه