در استان مازندران رخ داد:

8 هزار کارگر بسیجی با برگزاری شیفت ایثار به مبارزه با کرونا پرداختند

کد خبر : 14902
دوشنبه 25 فروردین 1399 - 09:37

8 هزار کارگر بسیجی و 45 گروه جهادی در استان مازندران با برگذاری شیفت ایثار، تغییر خط تولید و رزمایش های دفاع بیولوژیکی به مبارزه با ویروس منحوس کرونا پرداختند.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، با شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور کارگران بسیجی همچون دوران دفاع مقدس وارد میدان شده و به مقابله با ویروس منحوس کرونا پرداختند.

شهرام نوری مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان مازندران در خصوص اقدامات انجام گرفته از سوی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات با اشاره به حضور بسیجیان به عرصه خدمات به مردم در مقابله با کرونا گفت: در حالیکه در بسیاری از کشورهای مدعی حقوق بشر، راهزنی اقلام بهداشتی از قبیل ماسک و مواد ضدعفونی کننده به صورت آشکار در حال اتفاق است اما بسیاری از مردم ایران از جمله کارگران، به‌صورت خودجوش و با از خود گذشتگی وقت خود را صرف تولید اقلام مورد نیاز برای مقابله با این ویروس می‌کنند.
ایشان افزود: در برخی از کارخانجات و تولیدی‌ها با تغییر خط تولید، اقدام به نقش آفرینی در مبارزه با ویروس کووید 19 کرده و تلاش این جهادگران باعث شده است که در سطح استان دیگر احساس کمبود در این خصوص نداشته باشیم.

نوری گفت: کارگران بسیجی کارخانه‌ها برای کمک به چرخه تولید کشور و نیز کمک به مقابله با ویروس کرونا در پایان ساعت کاری خود، در قالب شیفت ایثار بدون دریافت هیچگونه مزد و یا پاداشی مشغول تولید می شوند.
وی ادامه داد: بسیجیان کارگر در کنار حضور خود در کارخانجات، به شکل خودجوش در ضدعفونی شهر و کارخانجات نیز شرکت فعالی داشتند.
مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان مازندران بیان کرد: در استان مازندران نزدیک به 8 هزار کارگر بسیجی در قالب 19 حوزه در شهرهای استان سازماندهی شده‌اند و اکنون مشغول ارائه خدمات به مردم هستند.

وی افزود: کارگران بسیجی استان از همان روزهای نخست بحث تولید اقلام بهداشتی نظیر مواد ضدعفونی کننده و ماسک را با کمک مدیران کارخانجات در رأس کار خود قرار دادند و در قالب شیفت ایثار با کارخانجات تولیدی همکاری کردند و در واقع مشارکت فعالی داشتند.
نوری گفت: کارگران بسیجی نیروگاه شهید سلیمی نکا طی این مدت نزدیک به یک میلیون لیتر مواد ضد عفونی کننده تولید کردند که به تمامی شهرستان‌های استان ارسال شد.
مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان مازندران اضافه کرد: در شرکت آنتی بیوتیک سازی که کار اصلی آن تولید آنتی بیوتیک است، با خلاقیتی اقدام به تولید مواد ضدعفونی کننده کردند و در نقاط مختلف استان توزیع کردند.
وی افزود: یکی از کارهای ارزشمندی که کارگران بسیجی مازندران طی ایام کرونایی اقدام به انجام آن کردند تهیه بسته‌های حمایتی برای کارگرانی بوده است که طی این ایام به دلیل تعطیلی واحدهای صنعتی، بیکار شدند.

نوری ادامه داد: در واقع کارگرانی که واحدهای صنعتی آن‌ها طی این مدت فعال بوده و حقوق دریافت می‌کردند با تهیه بسته‌های حمایتی و توزیع آن به کمک کارگرانی آمدند که به دلیل راکد ماندن کارخانجات آن‌ها، از کار بیکار و حقوقی را دریافت نکردند.
مسئول بسیج کارگران و کارخانجات استان مازندران اذعان کرد: در کنار فعالیت مجاهدانه کارگران بسیجی برخی از کارخانجات نظیر یکی از واحدهای تولیدی در جویبار اقدام به تغییر خط تولید و تولید ماسک مورد نیاز مردم و مراکز درمانی کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام/

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه