"ایرانِ عزیز" مهمان بندرعباس

کد خبر : 19348
جمعه 30 دی 1401 - 18:00
جشنواره

جشنواره ایران عزیز با محوریت آشنایی با اقوام مختلف ایران عزیز به میزبانی استان هرمزگان از ۲۰ تا ۳۰ دی هرروز از ساعت ۱۵ الی ۲۳ با حضور گروه موسیقی مربوط به اقوام برگزار می شود.

در این جشنواره که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه(س) برگزار می‌شود آداب و رسوم، پوشاک، صنایع دستی و صنایع غذایی اقوام مختلف ایران عزیز ارائه می‌گردد. 

 مادران و دختران نوجوان نیز از برنامه‌هایی مانند کارگاه آموزشی، مسابقه آشپزی و… بهره خواهند برد. ایجاد فضای شادی و نشاط در جامعه همزمان با ایام ولادت حضرت فاطمه(س)، بازشناساندن ویژگی‌های اقوام مختلف ایرانی به جوانان و نوجوانان و تقویت هویت ملی از دیگر اهداف جشنواره «ایران عزیز» است.

 

اقوام لر، کرد، آذری، بلوچ، ترکمن، گیلکی، مازنی، عرب، بختیاری، قشقایی و خطه جنوبی کشور در جشنواره حضور خواهند داشت که با توجه به پراکندگی اقوام ایرانی در سطح کشور، به نوعی همه استان‌های ایران در جشنواره «ایران عزیز» حاضر هستند و هر یک از روزهای جشنواره به یکی از اقوام ایرانی اختصاص خواهد داشت.

 

در بخش میدانی نیز 200 غرفه پیش‌بینی شده که محصولات فرهنگی و صنایع دستی، محصولات غذایی، پوشاک و به طور کلی آداب و رسوم اقوام گوناگون در آن به نمایش در می‌آید و تلاش شده بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات در اختیار شهروندان قرار گیرد. این غرفه‌ها هر روز از ساعت ۱۵ الی ۲۳ فعال خواهند بود و در مقابل برخی از آن‌ها گروه‌های موسیقی اقوام به اجرای برنامه می‌پردازند.

 

ایران عزیز فرصتی برای آشنایی با اقوام ایرانی، ضمن ایجاد شادی و نشاط برای افراد جامعه، زمینه‌ای را برای آشنایی آنان با فرهنگ و آداب و رسوم اقوام مختلف فراهم می‌کند.

 

جشنواره «ایران عزیز» با هدف معرفی فرهنگ، تمدن و آداب و رسوم اقوام گوناگون ایرانی توسط موسسه ایران‌بان‌نو با همکاری استانداری هرمزگان، سازمان منطقه‌ی ویژه اقتصادی انرژی پارس، اداره‌کل کار و امور اجتماعی استان هرمزگان، سازمان میراث فرهنگی استان هرمزگان، اندیشکده سروا، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان، شورای شهر و شهرداری بندرعباس، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت صبا فولاد خلیج فارس و شبکه کارآفرینی استان هرمزگان برگزار می‌شود.

 

آیین افتتاحیه جشنواره در روز چهارشنبه 21 دی با حضور اقوام مختلف ایرانی، مسئولان و مدیران کشوری و شهری برگزار شد.

ارسال توسط : مدیریت رسانه و…
بازدید
دیدگاه