به همت سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان فارس:

بازدید سرگرد پاسدار مختاری از کارخانه صنایع شیمیایی فارس

کد خبر : 16064
چهارشنبه 26 آذر 1399 - 11:25

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان فارس به همراه نمایندگان قوه قضاییه، علوم پزشکی، بهزیستی و محیط زیست از کارخانه صنایع شیمیایی فارس بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور،در بازدید از کارخانه صنایع شیمیایی فارس واقع در شهرستان زرقان که با حضور سرگرد پاسدار مختاری مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان فارس، دکتر زارع معاون اقتصاد مقاومتی دادگستری فارس، فرماندار زرقان، رییس دادگستری زرقان، رییس سازمان محیط زیست، بهزیستی، نماینده دانشکده علوم پزشکی وتنی چند از مسئولین استانی و نیز شهرستان زرقان انجام شد، بحث آلایندگی این کارخانه و تأثیرات آن بر سلامتی مردم شهرستان زرقان مورد بررسی قرار گرفت.

لازم به ذکر است که اخیراً کلیپ هایی در فضای مجازی پخش شده است که این کارخانه را منشأ آلودگی هوا و محیط زیست و باعث سرطان گرفتن مردم زرقان معرفی میکند.

قوه قضاییه نیز برآن شده است تا با استفاده از کارشناسی مراجع ذیربط،این موضوع را بررسی نماید.

این کارخانه دارای450کارگر می باشد که تولیدات این کارخانه شامل  فرمالین و هگزامین...است .

در این جلسه نماینده بهزیستی و علوم پزشکی. میزان آلایندگی را کمتر از سه درصد و غیر خطرناک دانستند، سازمان محیط زیست در مورد فیلترینگ خروجی بخارات کارخانه و دفع آبهای سطحی. نظراتی داشتند، با همفکری قرار بر این شد که به دلیل اینکه از بیکار شدن 450کارگر جلوگیری شود فعلا مهلتی به این کارخانه داده شود تا استانداردها را به سطح جهانی و بین المللی برسانند.

مقرر شد نتایج اقدامات انجام شده مورد تأیید محیط زیست و بهزیستی و علوم پزشکی قرار گرفته و نتیجه به صورت مکتوب به دادگستری ارسال شود.

انتهای پیام/

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه