به دست کارگر نخبه ایرانی:

تولید لوله های فلولاین برای اولین بار در کشور

کد خبر : 13984
شنبه 2 آذر 1398 - 11:15

طراحی و تولید لوله های فلولاین، سطح الارضی برای اولین بار در کشور توسط کارگر نخبه بسیجی مهندس سید جواد جندقی صورت گرفت

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، محصول مهم و پر کاربردی که تا دیروز مجبور به واردات آن از کشور های مختلف بودیم، امروز به دست توانمند کارگر نخبه بسیجی، طراحی، تولید و مورد استفاده قرار گرفته است.

شرکت لوله گستر اسفراین تنها تولید کننده لوله های بدون درز در کشور می باشد، این شرکت با تولید سالانه 120 هزار تن از انواع لوله ها بخصوص لوله های تحت الارضی که برای استخراج نفت زنده از زمین و چاه های نفت و انتقال آن به مخازن کاربرد دارد فعالیت می کند.

در پی تحریم های ظالمانه علیه کشورمان و کمتر شدن صادرات نفت و عدم حفر چاه های جدید، نیاز به لوله های تحت الارضی در کشور کمتر شد، که این امر موجب کاهش تولید این لوله توسط شرکت لوله گستر اسفراین گردید.

به موجب رخ داد این اتفاقاتات و تغییر ضاعقه مصرف کننده، استفاده از لوله های فلولاین، سطح الارضی در کشور بیشتر شد که این امر خروج مقدار زیادی ارز از کشور را به دنبال داشت.

تمام این مسائل و مشکلات جوان بسیجی شرکت لوله گستر اسفراین را بر آن داشت تا با اراده پولادین، کشور را از واردات این محصول بی نیاز کند.

مهندس سید جواد جندقی، متولد 1361، با دوازده سال سابقه کار در کارخانه و سمت مدیر تولید شرکت، اقدام به طراحی لوله های فلولاین، جریانی و یا سطح الارضی نمود که به سه دسته لاین پایپ، پروسس پایپ و مکانیکال پایپ تقسیم بندی می شوند.

با تولید 80 تن از این نوع لوله ها و انتقال آن به مناطق نفتی تمام تاییدیه های مربوط به کیفیت اخذ گردید.

تولید لوله های فلولاین علاوه بر اینکه از خروج مقدار زیادی ارز از کشور جلوگیری کرد، سبب ایجاد بازار رقابتی در دنیا برای فروش این محصول شد.

کیفیت لوله های سطح الارضی تولید شده در کشور بسیار بالاتر از نمونه های چینی و روسی موجود در بازار بوده و با لوله های ساخت کشور های اروپایی برابر بوده و بعضا هم بالاتر است.

شرکت لوله گستر اسفراین محصولات خود را در سایز های 7 تا 16 اینچ تولید میکرد که در گامی دیگر موفق به تولید لوله هایی با سایز 6 اینچ نیز شدند.

توان بالا در کنار غیرت و همت جوانان انقلابی در شرکت لوله گستر اسفراین امکان تولید انواع لوله های مورد نیاز کشور را فراهم آورده است، محصولاتی که از کیفیت بالاتر و قیمت مناسب تری نسبت به نمونه های خارجی آن برخوردار هستند، از این رو انتظار می رود مسئولان کشور با تدبیری حکیمانه علاوه به خروج ارز از کشور باعث رونق تولید و اشتغال در کشور شوند.

انتهای پیام

 

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه