آیت الله پیشوایی در افتتاحیه کارگاه آموزشی بسیج کارگری:

نظام تربیتی صالحین پربرکت ترین اقدام بسیج است

کد خبر : 236
دوشنبه 18 آذر 1392 - 17:50

آیت الله پیشوایی مهمان ویژه افتتاحیه دوره آموزشی مربیان و فرماندهان حوزه های بسیج کارگری در مشهد مقدس پیرامون اهمیت جایگاه سپاه و بسیج سخنانی ایراد کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی بسیج کارگری کشور، افتتاحیه چهارمین کارگاه آموزشی مربیان و فرماندهان حوزه های بسیج کارگری که صبح روز یکشنبه در مجتمع فرهنگی تربیتی امام رضا علیه السلام مشهد برگزار شد با سخنرانی حضرت آیت الله پیشوایی همراه بود.

آیت الله پیشوایی در آغاز سخنان خود با اشاره به اهمیت جایگاه سپاه و بسیج  در حفظ امنیت و ادامه انقلاب اسلامی افزود: با وجود شرارتهای بسیار از سوی دشمنان بعد از 35 سال ،نظام اسلامی روز به روز پرقدرت‌‍تر و قوی تر به راه خود ادامه می دهد.

وی با بیان خاطره ای از حضرت امام خمینی (ره) در مورد نگرانی ایشان از سیطره یهودیت و بهاییت بر بنگاههای اقتصادی و اداره شرکت‌ها و کارخانجات در پیش از انقلاب، به تبیین دیدگاه‌های امام راحل (ره) درباره اقتصاد و شرکت‌ها و کارخانجات در حکومت اسلامی پرداخت.

آیت الله پیشوایی در ادامه با تاکید بر مقام شامخ شهدای کارگر بر ادامه راه ایشان و ضرورت تکریم جایگاه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد.

وی با بیان ویژگی‌های صالحین در مبانی قرآنی و اسلامی، ترویج حلقه های صالحین را با این دیدگاه موافق دانست و افزود: اصول سیر الی الحق به ترتیب تربیت، تعلم ، تعلیم، اخلاق است که به تبع آن کشف، شهود و عرفان حاصل می شود و بالاترین مرتبه انسانیت محقق می‌شود.

وی بر ضرورت اصلاح و تربیت صحیح و اصولی اخلاق در بسیج تاکید کرد و افزود: اگر یک بسیجی اشتباهی مرتکب شود دیگران آن را به پای کلیت بسیجیان می گذارند و همه را متهم  خواهند کرد، کما اینکه شاید به شهیدان و گذشتگان هم گسترش دهند و همه را متهم کنند.

وی در ادامه با بیان نکاتی پیرامون اخلاق نیکو و مبانی اخلاق اسلامی افزود: یکی از شروط ظهور حضرت قائم (عج)  یکی بودن دل و زبان است که لازمه آن رعایت اخلاق اسلامی و تهذیب نفس می‌باشد.

حضرت آیت الله پیشوایی در پایان به مناسبت سالروز شهادت دختر سه ساله امام حسین(ع) به ذکر مصیبت آن بانوی بزرگوار پرداخت.

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه