در استان یزد در حال اجرا می باشد:

همایش سرمربیان و مسئولان سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان ها با موضوع جهاد تبیین

کد خبر : 18970
چهارشنبه 18 آبان 1401 - 08:43
اله بداشتی

در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، سازمان بسیج کارگران وکارخانجات دومین همایش سه روزه جهاد تبیین را با حضور سرمربیان ومسئولین بسیج کارگران وکارخانجات با هدف توانمند سازی ،انتقال تجارب ،وهم اندیشی با استفاده از ظرفیت اساتید فریهخته استانی وکشوری در استان یزد برگزار مینماید.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، دومین همایش سه روزه جهاد تبیین با حضور سرمربیان ومسئولین بسیج کارگران وکارخانجات استان ها با هدف توانمند سازی ،انتقال تجارب ،وهم اندیشی با استفاده از ظرفیت اساتید فریهخته استانی وکشوری در استان یزد در حال اجرا می باشد.

دکتر حمید رضا اله بداشتي مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در مراسم افتتاحیه این همایش که در شرکت فولاد آلياژي ايران در يزد برگزار می شود بیان داشت: مشی ما در جهاد تبیين مشی نبي مکرم اسلام است و ما مکلف به تکليفيم، نتيجه با خداست و در  این جهاد مقدس که با جامعه کارگری فهيم ، بصير ، انقلابي و همسو با آرمان های امامین انقلاب مواجه هستیم  ، وظيفه افزايش  رضايتمندي ، اعتمادسازي ،اميد آفريني و بصيرت افزايي را داريم .

ایشان در ادامه افزودند: ما در اين راه جهاد خدمت رساني جهاد اميد آفريني و جهاد تبيین را در دستور کار داريم و این موضوع را همگان می دانند که حوزه بسيج کارگري حوزه دانش بنيان و علم پايه است .

دکتر اله بداشتی گفت: ايران قوي در مسير پيشرفت و رفع موانع توليد و کمک به پيشرفت وتوسعه با المانهاي فرهنگي اقتصادي مقاومتي ،جهت افزايش بهروري و رونق توليد (تثبيت ،توسعه و اشتغال مولد) يکي از بهترين راه هاي خنثي سازي توطئه هاي دشمن است .

وی خاطر نشان کرد: فتنه اخير از جنس تجزيه طلبي، غربي کردن فرهنگ، دين هراسي و دين گريزي است که دشمن با تمام ابزار وارد جنگ نرم و رسانه اي شد. (پول ،امکانات ،تجهيزات ،محتواي رسانه اي و پشتيباني رسانه اي  BBC، اينترنشنال ، فيسبوک... ) که با جنگ ترکيبي از سوي جبهه عبري ،غربي و عربي برنامه ريزي و پشتيباني مي شود که با رهنمود های حکیمانه مقام معظم رهبری و یاری خداوند هرگز به مقصود خود نخواهد رسید.

در ادامه این مراسم مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان یزد مهدی ابوئی با اشاره به برگزاری دومین همایش کشوری مسئولین بسیج کارگران و کارخانجات استان های کشور با موضوع جهاد تبیین خاطرنشان کرد: این همایش در راستای درخواست واحدهای تولیدی و صنعتی کشور در زمینه ارتقا سطح فکری و تحلیلی کارگران به میزبانی پایگاه مقاومت الحدید شرکت فولاد آلیاژی ایران برگزار شد. وی ادامه داد: در این همایش، کارگاه‌های توانمندسازی کارگران و مسئولان کارگری کشور با موضوع ارتقای روش‌های جهاد تبیین برگزار شد.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان در پایان با تاکید بر اینکه نقش بسیج کارگری حراست از تولید و صنعت کشور است اظهار داشت: امیدواریم با اقدامات انجام شده و همچنین برگزاری این همایش کشوری بتوانیم در زمینه عملیاتی شدن شعار سال نیز قدمی برداشته و به آن جامع عمل بپوشانیم.

محمد حسین جعفرزاده مدیر ارشد بهره‌برداری شرکت فولاد آلیاژی ایران در ابتدای این مراسم ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان و با اشاره به این موضوع که شرکت فولاد آلیاژی ایران در سال ۱۴۰۰ با صادر کردن ۴۶ هزار تن فولاد، به عنوان صادرکننده نمونه صنعت فولاد کشور انتخاب شده، گفت: ما در سال ۱۴۰۰ در زمینه صادرات محصولات تولیدی گروه‌های مختلف ،نسبت به سال قبل، افزایش ۴۵ درصدی داشتیم. وی با اشاره به این که شرکت فولاد آلیاژی ایران علاوه بر پوشش نیازهای بازار داخلی، محصولات خود را کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی صادر می‌کند، گفت: ما در این شرکت توانستیم که شعار بومی‌سازی را به مرحله اجرا برسانیم و بومی‌سازی از سال ۹۷ در این شرکت اجرا می‌شود و از مهمترین فعالیت‌های انجام شده در این واحد، بومی سازی بیش از ۵۰۰ مورد تجهیزات و قطعات پیچیده از سال ۱۳۹۷ تاکنون است که پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان سال جاری به بیش از ۶۰۰ مورد برسد.
مدیر ارشد بهره‌برداری شرکت فولاد آلیاژی ایران با اشاره به این که صرفه جویی ارزی حاصله از بومی‌سازی در این سال‌ها نیز بالغ بر ۱.۵۰۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود، ادامه داد: از بعد بومی سازی، بر اساس نیاز صنایع کشور و همچنین تقاضاهای صادراتی نیز، تا به‌حال بیش از ۴۹۳ گرید فولادی در قالب ۲۶ گروه در مقاطع و سایزهای مختلف نوردی و ریختگی در این شرکت تولید شده است.

این همایش سه روزه تا دو روز دیگر ادامه داشته و متخصصان این حوزه در جلساتی تخصصی به بحث و گفتگو خواهند پرداخت.

انتهای پیام/

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه