تجدید بیعت مردان میدان تولید با آرمانهای والای سردار جان فدا و شهدا

مراسم بزرگ جامعه کارگری و کارفرمایی به مناسبت سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد

کد خبر : 19284
شنبه 17 دی 1401 - 11:26
سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در حرم امام خمینی(ره)

مراسم جامعه کارگری و کارفرمایی به مناسبت بزرگداشت سومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها، با حضور تعدادی از مقامات لشگری و کشوری و خانواده معظم شهدا و جمعی از مدیران و کارگران شرکت های تولیدی و صنعتی در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

مراسم جامعه کارگری و کارفرمایی به مناسبت فرارسیدن سومین سالگرد شهادت سپهبد شهید جان فدا حاج قاسم سلیمانی و شهدای جبهه مقاومت همراه با تشییع پیکر هیجده شهید گمنام تازه تفحص شده از دوران دفاع مقدس با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و تعدادی از مدیران و معاونین وزارت صمت و کار و استاندار و فرماندار تهران، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ و شماری دیگر از مسئولان لشکری و کشوری و مدیران عامل صنایع و کارخانجات تهران و حضور بیش از شش هزار نفر از کارگران و پرسنل کارخانجات و تعدادی از خانواده‌های شهدای مدافع حریم ولایت همراه شهید سلیمانی و خانواده های شهدای مدافع امنیت در روز دوشنبه دوازدهم دی ماه در حرم مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اجتماع جامعه کارگری و کارفرمایی «مردان میدان تولید» گفت: امروز ما در حرم حضرت روح الله گرد هم آمده‌ایم تا هم یاد و خاطره شهدای مقاومت مخصوصا شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی‌المهندس را گرامی بداریم و هم با پیر مرادمان تجدید بیعتی داشته باشیم و بگوییم‌ ای امام عزیز‌ای روح خدا ما با آرمان‌های تو در پاسداری از میراث تو پیمانی مجدد می‌بندیم.

 مرتضوی بیان کرد: حاج قاسم سلیمانی بنا به تعبیری مرد میدان بود، یک بسیجی به معنای واقعی بود که فرمود بسیجی باید در وسط میدان‌ها باشد تا فضائل انقلاب زنده بماند، زیرا حاج قاسم بیرق‌دار حفظ فضائل انقلاب بود.

وزیر کار در ادامه سخنرانی خود و بیان تعدادی از ویژگی‌های سردار اظهار داشت: حاج قاسم در مباحث اجتماعی هم دست‌گیر فقرا و نیازمندان بود و هم در نبرد اقتصادی هروقت دولت‌مردان مستاصل می‌شدند سراغ حاج قاسم را می‌گرفتند و بنا به تعبیر مقام معظم رهبری حاج قاسم سلیمانی شان‌اش بیشتر از آن بود که در مباحث سیاسی یاد بشود، اما یک عنصر انقلابی و سیاست مدار بود و در دیپلماسی سیاسی هیچکدام از دیپلماتیک‌های ورزیده جهان به گرد پایش نمی‌رسیدند چرا که سرمایه‌ی حاج قاسم سرمایه‌ی اخلاص بود.

وزیر کار با بیان اینکه ملت ایران تا پای جان پای انقلاب ایستاده‌اند، خاطرنشان کرد: ما به روح مکتب‌دار مکتب شهادت حاج قاسم بهترین سلام‌ها و درود‌ها را تقدیم می‌کنیم چراکه شهید سلیمانی در زمان حیاتش نیز شهید بود.

سردار حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در سخنرانی خود در این مراسم اظهار داشت: این مراسم را در حالی برگزار می‌کنیم که هنوز رایحه ایام فاطمیه به مشام می‌رسد و حضور پیکر مطهر شهدا در این مجلس، فضای مراسم را نورانی کرد.

سردار حسن‌زاده افزود: بنده از طرف خودم و همه متولیان برگزاری این مراسم از شما کارگران عزیز که مردان میدان تولید هستید، سپاسگزارم؛ شما که به تبعیت از شهدای بزرگی همچون شهید سلیمانی در مسیر آبادانی ایران عزیز مجاهدت می‌کنید. ما امروز به جامعه کارگری و کارفرمائی افتخار می‌کنیم که توانستند در این نبرد اقتصادی با وجود تمامی مشکلات موجود موفق عمل کنند و میدان تولید را فعال و پویا نگه دارند، تا جایی که دشمن به بی نتیجه بودن تحریم‌ها با شکست فشارهای حداکثری اعتراف کرده است.

ایشان با اشاره به آنکه دشمن از قوی شدن ملت ایران عصبی است، گفت: دشمنی دشمنان روز افزون است چون پیشرفت و قدرتمند شدن ایران نیز روزافزون است و دشمن تمام تلاش خود را به کار برده تا مولفه‌های پیشرفت ایران را محدود کند.

حسن زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ بیان کرد: همان‌طور که حاج قاسم فرمودند تا زمانی که این ملت، ملت امام حسین (ع) و ملت شهادت است، شکست در کارش نیست و همواره در مسیر پیشرفت و توسعه قرار دارد.

سردار حسن‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: این دومین سال است که عزیزان جامعه کارگری ما اجتماع بزرگ حماسی و ارزشی را برگزار می‌کنند که خوشبختانه در موضوع کمک‌های مؤمنانه درخشش و خدمات بسیار خوبی داشتند که این اقدامات جامعه کارگری و کارفرمایی در راستای برگزاری رزمایش ملی جهادگران فاطمی۲ به نام «حیدریون تولید» که از تاریخ ۹ تا ۱۶ دی‌ماه در سطح کشور در حال برگزاری است می باشد.

در این مراسم بزرگ مداحان اهل بیت علیهم السلام در رثای شهیدان جبهه مقاومت و امنیت و به ویژه سردار دلها شهید سلیمانی مرثیه سرایی کردند و کارگران کارخانجات و واحد های صنعتی که با لباس های خدمت و بستن سربندهایی با مضمون «ما ملت امام حسینیم»، در این آیین شرکت کرده بودند، پیکر پاک ۱۸ شهید گمنام  تازه تفحص شده از دوران دفاع مقدس را تشییع کردند.

همچنین بعد از این مراسم ۱۲ هزار بسته ارزاق معیشتی و دارویی تهیه شده به همراه ۱۰۰ جهیزیه در راستای رزمایش جهادگران فاطمی ۲ «حیدریون تولید » دربین خانواده های کم برخوردار جامعه کارگری ارسال و توزیع گردید.

شایان ذکر است دومین تجمع جامعه کارگری و کارفرمایی به مناسبت گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سپهبد جان فدا شهید حاج قاسم سلیمانی با همکاری  ستاد مردمی بزرگداشت شهید سلیمانی، سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ و اداره کل کار ، تعاون و رفاه اجتماعی استان تهران، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تهران، بسیج کارگری کل کشور، مرکز مقاومت بسیج بنیاد مستضعفان، سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران و مدیریت آستان حرم مطهر امام خمینی (ره) برگزار شد.

 

ارسال توسط : خبرنگار تهران بزرگ
بازدید
دیدگاه