نخستین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی
نشان اقتصاد مقاومتی

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور؛ ️در جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی هدف الگوسازی مناسب در عرصه تولید کالا و خدمات، ایجاد فضای رقابتی، مدیریت تولید و گسترش ضریب نفوذ گفتمان اقتصاد مقاومتی از طریق معرفی ۲۳ واحد تولیدی، خدماتی و گردشگری بود.

رئیس سازمان کارگران و کارخانجات کشور در این مراسم با بیان اینکه ما در حوزه‌های مختلف ورود کرده ایم و الگو‌های اثر بخش را ارائه کرده ایم، گفت: تلاش می کنیم گفتمان اقتصاد مقاومتی گفتمان غالب در تولید کالا و خدمات باشد.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات کشور با تأکید بر اینکه امروز مدیری موفق است که بتواند امیدآفرینی را در کشور ایجاد کند، گفت: با رهبری فرزانه و مردمی نجیب در دوره سیزدهم با روی کار آمدن مدیران انقلابی به مشکلات فائق خواهیم آمد و خبرهای خوبی به مردم خواهد رسید.

حمیدرضا الله‌بداشتی شنبه ۲۰ اسفندماه در نخستین جشنواره اعطای نشان اقتصاد مقاومتی استان همدان، با بیان اینکه در نگاه انقلابی با مدیران انقلابی و تفکر جهادی ابابیل‌هایی می‌سازیم که خواب آرام را از دشمن بگیرد، اظهار کرد: نگاه انقلابی به ما می‌گوید نقاط قوت را بیابید و براساس این نقاط قوت، همت را مضاعف کرده و ضعف‌ها را پوشش دهید.

وی با اشاره به اینکه در حوزه بازدارندگی امنیتی به توانمندی‌هایی دست پیدا کرده‌ایم که به خود می‌بالیم، تصریح کرد: چه در دریا، فضا و مرزها و هر کجای ایران اسلامی امروز سلحشوران و جوانمردان از این آب و خاک مراقبت می‌کنند.

الله‌بداشتی با تأکید بر اینکه به خود می‌بالیم که تنها مقطع تاریخی که یک وجب از خاک ما جدا نشد، همین مقطع تاریخی است، ادامه داد: محصول باور انقلابی، حاج قاسم است؛ حاج قاسم شهید سرشار از معرفت بود. یادمان نرفته داعش قرار بود ایران را فرابگیرد.

مسئول بسیج کارگران و کارخانجات کشور اظهار کرد: به خود می‌بالیم که طی ۴۳ سال انقلاب امروز در دوردست ترین روستاهای کشور آب، برق، راه و انرژی‌های تجدیدپذیر را داریم.

وی با بیان اینکه بسیج به عنوان ساحل آرامش هر جا نیاز باشد کنار مردم است، خاطرنشان کرد: در اوج کرونا روحانیون جهادی ما آستین بالا زده و مراسم تدفین فوتی‌های کرونایی را انجام و جهادگران بسته‌های معیشتی را با عزت تحویل مردم دادند.

الله‌بداشتی با تأکید بر اینکه با استفاده از جوانان رشید انقلابی ۵۰ هزار گروه جهادی سازماندهی شده و با ظرفیت کارگران و کارفرمایان بصیر می‌توان بر مشکلات فائق آمد، بیان کرد: با تکیه بر بازوی پرتوان مردم، توکل برخدا و رهبری فرزانه و حکیم بر مشکلات فائق خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان هم راه نجات کشور را حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: یکی از راه‌های تحقق این مهم از بین بردن بروکراسی اداری دست و پا گیر است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی گفت: برخی مسئولان و ساختار غلط اداری دست و پای مردم به ویژه تولیدکنندگان را بسته است، بنابراین دولت باید ورود پیدا کرده وسازوکار‌ها را اصلاح کند.

استاندار همدان نیز در نخستین جشنواره اعطای نشان اقتصادی مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی سرفصل تمام برنامه ریزی هاست.

قاسمی فرزاد افزود: اقتصادی که با فکر مسئولان، سرمایه گذاری سرمایه گزاران، توان تولیدکنندگان و انرژی نیرو‌های کار داخلی و اعتماد مردمی برپا شود دیگر از تحریم و غیر تحریم آسیب نمی‌بیند و مشکلات را بر سر مردم آوار نمی کند.

حاجی بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی هم تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی می خواهد ما روی پای خود بیاستیم و توان رقابت در دنیا داشته باشیم.

او در گزارشی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان و کشور گفت: با اینکه کشور متحول شده است و در بسیاری از حوزه‌ها ما قدرتمند هستیم، اما ما شرمنده مردم هستیم که نتوانسته ایم در حوزه معیشت به درستی ورود کنیم.

همچنین سردار بهاریان، جانشین سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان، حسینی معاون اقتصادی استاندار و سرهنگ برات زاده دبیر جشنواره نیز در سخنانی جداگانه بر افزایش مشارکت مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی تأکید کردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اجرای ۲۴ سیاست اقتصاد مقاومتی نقشی تعیین کننده دارد.