با حضور سردار جوانی:

بزرگداشت سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر

کد خبر : 18317
دوشنبه 13 تیر 1401 - 14:11
بزرگداشت

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: فتح خرمشهر بزرگترين رويداد تاريخ معاصر است.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، سردار یدالله جواني معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم سالروز آزادسازي فتح خرمشهر در جمع کارگران و بسیجیان مجتمع گاز پارس جنوبی که به همت حوزه مقاومت بسیج کارگری حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام برگزار شد، با گراميداشت ياد و خاطره شهدا و امام راحل( ره)، حضور در جمع مردان ميدان اقتصادي و مجتمع گاز را مهم دانست و گفت: مجتمع گاز پارس جنوبي از حساس ترين و راهبردي ترين مجتمع هاي اقتصادي در سطح كشور و جهان است و يك منطقه كاملا استراتژيك و مهم است.

وي جنگ را یک گنج و حماسه فتح خرمشهر را بزرگترين رويداد تاريخ معاصر ايران دانست و گفت: خرمشهر نماد ايستادگي و پيروزي ملت ايران در پرتو نصرت الهي است و گنج دفاع مقدس، ظرفيت عظيمي بوده و است كه بايد اين ظرفيت براي نسل در نسل ما مورد بهره برداري قرار بگيرد.

يدالله جواني با بيان اينكه اصل مقاومت و ايستادگي در خرمشهر يكي از قطعات مشعشع و نوراني جنگ است، گفت: بعثي ها و متجاوزين گمان مي كردند كه اين شهر را براحتي تصرف مي كنند و همه مردم بي دفاعش فرار مي كنند. ولي اين شهر با خلق حماسه اي عظيم قريب به 40 روز دست به مقاومت جانانه مي زند و هنوز كه هنوز است همه ي آنچه كه زنان و مردان در خرمشهر انجام دادند را به تصوير نكشيده ايم.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بيان اينكه قدرت هاي شيطاني شرق و غرب آن زمان به حمايت از صدام برخواسته بودند، افزود: اساسا مقاومت خرمشهر معادلات صدام را بهم ريخت. او فهميد كه نمي تواند با پيش روي نظامي به اهدافش برسد بنابراين چاره را در مذاكره ديد تا با پس دادن خاك ايران، از ما امتياز بگيرد.به همین سبب خرمشهر را تا بن دندان مسلح و تبديل به دژ نفوذناپذير كرده بود که 19 هزار اسير و 16 هزار كشته و زخمي عراقی ماحصل کار صدام بود.
وي افزود: با فتح خرمشهر امام گفت خرمشهر را خدا آزاد كرد . يعني خدا بود كه اين ها را عقب زد. خدا نصرت و پيروزي داد و رهبر معظم انقلاب در تبين اين جمله حضرت امام گفت: رهبر انقلاب عامل اصلي آزاد سازي خرمشهر را اعتقاد و باور رزمندگان به نصرت الهي تبين مي كند.

سردار جواني با بيان اينكه ديروز فتح خرمشهر در ابعاد نظامي محقق شد و امروز فتح خرمشهرها در ابعاد فرهنگي و اقتصادي پيش روست، گفت: اين باور و اعتقاد به خدا اگر باشد خرمشهرهاي اقتصادي و معيشتي و فرهنگي هم فتح خواهد شد؛

معاون سياسي سپاه با بيان اينكه امروز در چه جايگاهي هستيم افزود: اگر چه مشكلات اقتصادي و معيشتي امروز همه را درگير كرده است اما ما امروز در نقطه اي قرار داريم كه دشمنان هرگز فكرش را نمي كردند به اينجا برسيم. ما در 45 سال پيش تحت سلطه آمريكا و غرب بوديم. بيش از 50 هزار مستشار آمريكايي كه بالغ بر 10 هزار مستشار آن در ارتش، ايراني ها را تحقير مي كردند. در. خاطرات آیزنهاپر اين ژنرال آمريكايي آمده است كه ما در ايران فرودگاهي داشتيم كه حتي ارتش ايران از آن بي اطلاع بود و اصلا براي پرواز به آمريكا از ايران اجازه نمي گرفتيم.

ایشان با برشمردن علت دشمني امريكا با ايران و الگو شدن ايران براي ساير ملت هاي جهان گفت: دشمني دشمن با ما بخاطر اين است كه مي خواهيم استقلال و عزت داشته باشيم و امريكا با اين مخالف است و با. اين ملت مشكل دارد چون اگر رشد كند و به پيشرفت برسد الگوي ساير كشورهاي جهان مي شود چرا كه ديگر ملت ها براي استقلال و پيشرفت به ايران و راهي كه رفته است نگاه مي كنند.

معاون سياسي سپاه گفت: امروز ج.اسلامي در اوج اقتدار و امريكا در حال افول است. نظم نوين جهاني جديدي در حال شكل گيري است. ايران و مقاومت همسو با ايران، در حال تبديل شدن به يك قدرت در منطقه يا بلوك غرب اسياست كه اين قدرتمندي و توانمندي پيش نياز تمدن سازي است.

سردار جواني با بي منطق خواندن سخنان برخي ها كه مي گويند امام و نظام براي ما دشمن تراشي كردند گفت: خواست امريكا نپذيرفتن هر كشوريست كه بخواهد مستقل و دنباله رو حق باشد و اين مهم منحصر به اين نظام و امام نيست و البته دشمن داشتن انسان و ملتي كه در مسير حق‌اند از ويژگي موحدان است. اما انچه امروز مهم است اين است كه دشمن را بشناسيم و با او مقابله كنيم كه اين همان جهاد است.

وی با بيان اينكه امروز دشمن براي ذهن جوانان از نظام، انقلاب، دولت و ... تصويرسازي مناسب خودش را انجام مي دهد گفت: امروز بايد اتفاقات و ترفندهاي دشمن را شناخت و انان را براي آگاهي بخشي و روكردن دست دشمن براي مردم تبين كرد.
انتهای پیام/

ارسال توسط : مدیر فنی
بازدید
دیدگاه