دکتر اله بداشتی مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور:

تثبیت ۴۷ هزار فرصت شغلی با رفع موانع در بنگاههای تولید

کد خبر : 21994
یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 - 13:28
بسیج

دکتر اله بداشتی مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در نشست خبری این سازمان که امروز برگزار شد در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه هفته بسیج کارگران و کارخانجات، گفت: با عارضه یابی ۱۲۱۱ واحد تولیدی به تثبیت اشتغال ۴۶ هزار و ۷۶۰ فرصت شغلی منجر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، حمید اله بداشتی مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات امروز در محل بسیج اقشار با گرامیداشت هفته کار و کارگر و هفته بسیج کارگری از ۴ تا ۱۲ اردیبهشت سال جاری، گفت: در این هفته ۲۰۰۰ کارگر بسیجی به نیابت از همه کارگران در حرم امام خمینی تجدید میثاق می کنند و در یکی از روزهای هفته به دیدار رهبر معظم انقلاب خواهند رفت.

به گفته وی میزهای خدمت ، جلسات اخوت کارگران و کارفرمایان در این هفته در نمازجمعه برگزار می شود.

اله بداشتی همچنین از معرفی شهید ابراهیمی به عنوان شهید شاخص کارگری در سال جاری در حرم امام و توسط وزیر کار خبر داد.وی از مشارکت مردم در این هفته خبرداد و گفت: در هفته ۹ تا ۱۷ اردیبهشت رزمایش جهادگران فاطمی حیدریان تولید برگزار می شود.

وی از برگزاری راویان پیشرفت و بازدید دانشجویان و دانش آموزان خبرداد که پیشرفت ها را به سمع و نظر مردم برسانند.

 امروز فاز ۱۴ پارس جنوبی در بخش پتروشیمی به عنوان ایرانی ترین فاز این طرح خبرداد.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجاتکشور گفت: معرفی کالای ایرانی برای مصرف مردم در دستور کار قرار دارد.وی از راه اندازی برخی خطوط تولید متوقف شده توسط مهندسان بسیجی با حداقل هزینه خبرداد و گفت : گروه‌های تخصصی مساله محور در بنگاه تشکیل می شود. در این زمینه ۱۱۸۶ گروه جهادی، ۱۹۱ گروه سفیران جهادی، ۱۹۳ گروه جهادی واکنش سریع تشکیل شده است.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور در مورد احیای بنگاه‌های تولیدی گفت: ۱۲۱۱ بنگاه تولید مورد ارزیابی شد دراین واحدها ۱۶۸۳ عارضه و مساله شناسایی و ۱۰۸۸ مورد عارضه رفع شد و این کار به تثبیت ۴۶ هزار و ۷۶۰ نفر اشتغال منجر شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ۳۸۲۷ مورد توسعه و اشتغال در بنگاهها انجام شد که ابن اشتغال در سامانه رصد وزارت کار ثبت می شود.به گفته اله بداشتی، برای کاهش هزینه تولید، علاوه بر ترویج فرهنگ و اخلاق کار و تولید کیفی، به ترویج تکنولوژی در بنگاه‌های تولید کمک می کنیم.اله بداشتی روز تشییع شهید عبدالحسین برونسی را روز بسیج کارگران عنوان کرد و گفت: در این هفته از توان استادان برای رونق بنگاه‌های تولید استفاده خواهد شد تا محصولاتی تولید شود که رقابت پذیر باشد.وی یکی از اقدامات بسیج کارگران را همکاری در شیفت ایثار در کارخانجات و اختصاص بخشی از مزد خود برای تهیه بسته های کمک مومنانه و معیشتی و برای آزادسازی زندانیان غیر عمد در این کار خیر مشارکت می کنند.

مسئول بسیج کارگران با تاکید بر این که بسیج قصد تصدیگری ندارد، بلکه نیروی مردمی است که به خدمت رسانی و تسهیلگری در رونق تولید و رفع موانع مشارکت می کند.وی از اعطای ۱۵ نشان اقتصاد مقاومتی در کشور با بنگاه‌های تولید خبرداد و گفت: ۳۸۲ هیات اندیشه ورز کار و تولید تشکیل شد.

اله بداشتی از تشکیل ۱۷۵۳ گروه جهادی تخصصی کارآمدن و واکنش سریع در کشور خبرداد.

به گفته اله بداشتی، سبک زندگی مصرف کالای ایرانی ترویج می شود، در حوزه عمومی گروه‌های جهادی واکنش سریع تشکیل می شود که این گروه‌ها در سیل و زلزله خدماتی به مردم ارائه می کنند.

ارسال توسط : سید خبرنگار
بازدید
دیدگاه