همزمان با هفته کارگر و روز بسیج کارگران و کارخانجات:

نمایشگاه "نیازمندی های دانش محور صنعتی" برگزار شد

کد خبر : 18046
سه شنبه 6 اردیبهشت 1401 - 13:58

به همت سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور نمایشگاه نیازمندی های دانش محور صنعتی همزمان با هفته کارگر و روز بسیج کارگران و کارخانجات در سالن همایش‌های شرکت ساپکو برگزار شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، صبح امروز، 6 اردیبهشت نمایشگاه نیازمندی های دانش محور صنعتی با حضور سردار حسن زاده فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ، حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مهدی خطیبی مدیرعامل ایران خودرو و علی حسین رعیتی فرد معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن همایش‌های شرکت ساپکو برگزار شد.

نمایشگاه "نیازمندی های دانش محور صنعتی"   با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه صنعت و باهدف ایجاد بستری مناسب و برقراری ارتباط بین این دو گروه از تولیدکنندگان علم و صنعت، رفع موانع تولید و جلوگیری از وارادات برگزار گردید.

حجت الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدای سخنان خود اظهار داشت: هفته کارگر و روز بسیج کارگران و کارخانجات را خدمت همه ی کارگران تبریک می گویم. الگوی کارگر بسیجی امیر المومنین (ع) و توضیح امام انقلاب است.

وی اسلام را شریعتی برای تکامل و سعادت بشر دانست و گفت: بعضی از شئون زندگی انسان دو بعدی است که یکی از این شئون تولید است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در ادبیات کارگری از همان ابتدا در انقلاب اسلامی حضور مستمر داشته است، گفت:کارگران جزء ایجاد کنندگان انقلاب اسلامی و عنصر تداوم آن هستند.

عبدالملکی با اشاره به اینکه تمام مردم ایران مدیون جریان کارگری هستند، تاکید کرد:یکی از محور های اساسی دولت مردمی توجه به تولید و کار است.

وی افزود: آقای رئیس جمهور به جاهایی در محیط کارگری رفته اند که پیش از آن حتی وزرا هم به آنجا نرفته اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مدعی شد: بر اساس برنامه ی دولت سال ۱۴۰۱ سال بسیار متفاوتی برای جامعه ی اقتصادی و تولید کشور خواهد بود. اگر کارگران از جان برای تولید کشور مایه می گذارند، بر تمام جامعه فرض است که تمام تلاشش را بکند که بخشی از این زحمات جامعه کارگری را جبران کند.

عبدالملکی با بیان اینکه شورای عالی کار در اسفند ماه تصمیم بر افزایش حداقل حقوق کارگری تلاش کردند، خاطرنشان کرد: در دولت عینیت این امر را انجام دادیم که منجر به افزایش دستمزد قابل قبول برای قشر کارگران شد. ان شا الله قدرت خرید و توان اقتصادی جامعه کارگری ما یک افزایش قابل قبول خواهد داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با طرح این پرسش که آیا افزایش حقوق کارگران منجر به تورم خواهد شد، ادامه داد: مارپیچ دستمزد تورم در ایران رد شده است و مطالعات نشان می دهد که جهت تورم از سمت تورم به دستمزد است و نه برعکس آن.

وی اقتصاد ایران را درگیر بیماری مزمن تورم خواند و گفت: در دولت تلاش می کنیم که این بیماری را مداوا کنیم. اثر قابل ملاحظه تورمی از محل افزایش دستمزد کارگران نخواهیم داشت و همچنین انتظار پدیده تعلیق نیروی کار را نخواهیم داشت.

عبدالملکی تصریح کرد: در فروردین ماه امسال میزان تقاضا برای بیمه بیکاری و شکایت کارگران از کارفرمایان نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد کاهش داشته است و این افزایش حقوق کارگران منجر به افزایش کارایی شده و منجر به تورم هم نشده است.

وزیر کار با اشاره به اینکه بیش از پنجاه درصد از خانوار مردم ما خانواده های کارگری هستند، یادآور شد: زمانی که قدرت خرید خانواده های کارگران افزایش یابد، باعث ایجاد رونق اقتصادی می شود.

وی تاکید کرد: توده ی جامعه ی کارگری ما حقوق متوسط به پایین دارند و جز قشر متوسط رو به پایین هستند.

به گفته عبدالملکی امسال سال بسیار خوبی برای کارفرمایان و سرمایه گذاران خواهد بود و کاهش پنج درصدی مالیات برای تولید کنندگان است که بر اساس ضوابط راه خوبی است که تولید کنندگان بتوانند تولیدشان را تقویت کنند.

وزیر کار از در نظر گرفتن ۲۷۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای تولید در بودجه ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این اتفاق فوق‌العاده ای است.

وی با اشاره به سیاست توسعه دیپلماسی اقتصادی در دولت سبزدهم گفت: سیاست قطعی دولت مردمی در سیاست خارجی، اقتصاد مردمی و همکاری با کشور های منطقه ای است.

عبدالملکی با اشاره به اینکه آقای رئیس جمهور از آغازی ترین هفته های شروع به کار تعامل با کشور های منطقه را داشته اند، یادآور شد: تقریبا پس از همه ی سفر های ایشان جهش صادرات ایران به آن کشور رخ داده است.

وزیر کار در ادامه مطرح کرد : در محل اجرای مذاکرات تولیدکنندگان ایرانی و بازرگانان روسی آنقدر جمعیت زیاد شد، که تعدادی از بازرگانان روس در خیابان مانده اند.

وی در پایان اضافه کرد: آقای رئیس جمهور دستور داده اند که تمام ارکان اقتصادی کشور تلاش کنند که ظرفیت های اقتصادی تولیدی کشور برای صادرات به روسیه و سایر کشور ها افزایش یابد.

در پایان ضمن رونمایی از پوستر شهید نوروزعلی یزدانخواه از خانواده این شهید و دیگر شهدای جامعه کار و تولید تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/


 

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه