در استان بوشهر انجام شد:

همایش گرامیداشت روز بسیج کارگران و کارخانجات و تجلیل از کارگران نمونه واحدهای تولیدی و صنعتی استان

کد خبر : 18177
یکشنبه 11 اردیبهشت 1401 - 12:26

همایش گرامیداشت روز بسیج کارگران و کارخانجات به همراه تجلیل از خانواده معظم شهدای کارگری و کارگران نمونه واحدهای تولیدی و صنعتی به همت سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان بوشهر در سالن اجتماعات ناحیه بوشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور، فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در این همایش گفت: کارگران قشری هستند که جامعه را به سمت شکوفایی، ترقی و حرکت به سمت افق‌های اقتصادی سوق می‌دهند.
سردار علی رزمجو اظهار کرد: اندیشه و بازوی توانمند هر کارگر فرصتی برای پیشرفت هر جامعه است به طوری که بخشی از پیشرفت‌های ما در صنایع گوناگون جامعه، مرهون تلاش‌های کارگرانی است که در پیشرفت و توسعه نقش بسزایی را ایفا می‌کنند.
وی تصریح کرد: در دین مبین اسلام، کارگر دارای یک جایگاه ویزه و منحصر بفرد است که بر همین اساس لازم است مدیران بخش کارگری در همه سطوح، تلاش کنند تا امنیت شغلی و معیشتی، حقوق و بیمه این قشر عزیز به صورت کامل ادا شود.
فرمانده سپاه استان بوشهر اذعان کرد: تأخیر در احقاق حقوق کارگران جایز نیست و لازم است تشکل‌های کارگری گام مؤثری در پیگیری و جدیت در به عمل رساندن حق و حقوق کارگران بردارند.
این مقام مسئول با تبریک روز جهانی کارگر و روز معلم، یادآور شد: دشمنان انقلاب اسلامی قصد دارند تلاش و زحمات کارگران و معلمان را با برپایی تجمعات مختلف ضایع کنند که قطعاً این دو قشر عزیز با داشتن بینش و بصیرت دینی و سیاسی و صبر و حوصله لازم، به درخواست‌های رسانه‌های معاند که دنبال تجمع کارگران و معلمان هستند پاسخ منفی می‌دهند.
فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام تأکید کرد: احقاق حقوق کارگران و معلمان لازم است از راه‌های قانونی پیگیری شود تا ان شاءالله با صبر و حوصله مشکلات این دو قشر عزیز و گرامی برطرف شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر نیز در این همایش گفت: کارگران حامی اصلی تولید در کشور هستند و اگر زمانی بخواهد بهره‌وری در کشور اتفاق بیفتد این کار مهم به دست این قشر زحمتکش محقق می‌شود.
مصدق کشاورزی اظهار کرد: 237 تشکل کارگری در استان بوشهر برای پیگیری مطالبات کارگران راه‌اندازی شده است که 12 تشکل از این تعداد برای اولین بار در عسلویه راه‌اندازی شده است.
وی تصریح کرد: پیگیری مطالبات صنفی کارگران توسط تشکل‌های صنفی صورت می‌گیرد اما اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز خود را مؤظف می‌داند که با بازرسی از واحدهای کارگری در جهت احقاق حقوق کارگران تلاش کند که در همین راستا سال گذشته بالغ بر 12 هزار مورد بازرسی از واحدهای کارگری در سراسر استان بوشهر انجام شده است.
این مقام مسئول به افزایش 57 درصدی حقوق کارگران در سال جدید نیز اشاره کرد و گفت: میزان افزایش حقوق کارگران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون همواره زیر خط تورم کشوری قرار داشت اما امسال دولت با وجود همه تحریم‌های ظالمانه و فشارهای موجود، افزایش 57 درصدی حقوق کارگران را تصویب کردند که ساز و کار اجرایی آن در برخی واحدهای تولیدی و صنعتی اجرایی شده و در بعضی واحدهای دیگر هم به زودی اجرایی می‌شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تقویت قشر کارگر در زمینه جمعیت و حمایت از خانواده نیز اشاره و اظهار کرد: در این راستا ما با تأمین جهیزیه، اختصاص سفر زیارتی و پرداخت تسهیلات به یکی از زوجین، از ازدواج کارگری حمایت می‌کنیم که به همین منظور در تیر ماه نیز جشن بزرگ ازدواج کارگری در استان برگزار می‌شود.
مدیر کل تأمین اجتماعی استان بوشهر هم در این همایش گفت: 86 درصد از افراد تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی در استان بوشهر را کارگران تشکیل می‌دهند.
عباس دیری اظهار کرد: 22 هزار کارگاه فعال در استان بوشهر وجود دارد که در سال گذشته 54 هزار فقره سرکشی به این کارگاه‌ها جهت احقاق حقوق کارگران انجام شده است.
در پایان این همایش از 24 نفر از مدیران حوزه کارگری، کارگران نمونه، فرماندهان و بسیجیان نمونه پایگاه‌های کارگری و واحدهای نمونه تولیدی و صنعتی استان بوشهر تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/

ارسال توسط : روابط عمومی سا…
بازدید
دیدگاه