آیت‌الله علم‌الهدی در اجلاس بسیج اساتید مطرح کرد

ارزش‌کشی در دانشگاه‌ها ابزاری برای اردوکشی‌های سیاسی / بسیج دانشجویی یک جریان پویاست

کد خبر : 2669
چهارشنبه 28 مرداد 1394 - 11:33

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: وجود عناصر ناهنجار و به صورت حداقل در فضای علمی و دانشگاهی غیرقابل اجتناب است و باید آن را تحمل کرد اما آنچه تأسف‌بار است ارزش‌کشی اسلامی و ناهنجاری‌های دینی به عنوان ابزاری برای اردوکشی سیاسی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی دقایقی پیش در اختتامیه شانزدهمین اجلاس بسیج اساتید در محل سالن همایش‌های صدا و سیمای خراسان رضوی، اظهار کرد: حضور این جمعیت عظیم بسیجیان در شهر مشهد مانور عظیم و بزرگی از تصویرسازی فرایند مقدس انقلاب اسلامی است.

وی افزود: ما در سال 61 که دانشگاه امام صادق (ع) را بنیانگذاری کردیم برای گزینش اساتید و هیئت‌های علمی مناسب با این دانشگاه حتی به تعداد انگشتان دست هم اساتید ارزشی پیدا نکردیم و این امروز برای ما و انقلاب اسلامی افتخارآفرین بوده که چنین جمعیت عظیمی از اساتید بسیجی در فضای دانشگاه‌ها وجود دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه وجود بسیج اساتید از برکات مقدس انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: جالب اینجاست که امروز آن دانشگاه‌های ما که در سال 61 توصیف کردم به چنین دانشگاه‌هایی تبدیل شده که ظرفیت عظیمی از اساتید بسیجی را در خود جای داده است.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: غلامعلی حداد عادل در خاطره‌ای تعریف می‌کرد که در دوران دانشجویی‌اش روزی در دانشگاه تهران قصد اقامه نماز داشته و فضای آنجا به شکلی بوده که جایی برای خواندن نماز پیدا نمی‌کرده است، ببینید فضای دانشگاه در آن زمان چگونه بوده که نسبت به آن شرایط اقامه نماز کاری در مقابله با ارزش‌ها محسوب می‌شده در حالی که امروز دانشگاه‌های ما یک معبد هستند و این بار مسئولیت دانشگاه را سنگین و سنگین‌تر می‌کند.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه بسیج جدای از بحث اخلاق فردی است باید در مسئله اخلاق اجتماعی ورود پیدا کند، گفت: یک وجه دین وجود باطنی دین و وجه دیگر آن وجود خارجی دین است، وجود باطنی دین حفاظت و نگهداری‌اش به وسیله ذات مقدس پروردگار انجام می‌شود و وجود خارجی دین در عرصه‌های زندگی اجتماعی مردم بروز و ظهور دارد.

وی ادامه داد: حفاظت وجود خارجی دین به عنوان یک مسئولیت بر عهده قشر متدین بوده که در دانشگاه‌ها این وظیفه بر عهده بسیج و به ویژه بسیج اساتید است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه رسالت حفاظت از وجود خارجی دین یک رسالت محوری است برای هر سازمان بسیج متعلق به دانشگاه است، خاطرنشان کرد: آن مسئله‌ای که امروز قابل تأمل بوده این است که از نظر ما وجود الهی و حاکمیت الهی سبب شده دانشگاه‌های ما نسبت به قبل از انقلاب تبدیل به معبد، مسجد و یک کانون ارزش‌های دینی شود اما این مسئله مطرح بوده که آیا دانشگاه به عنوان یک معبد و یک جایگاه ارزش‌های دینی تا چه حد حاکمیت الهی بر آن حاکم است؟

علم الهدی افزود: وجود عناصر ناهنجار و به صورت حداقل در فضای علمی و دانشگاهی غیرقابل اجتناب است و باید آن را تحمل کرد و بپذیریم اما آنچه به عنوان نقطه تأسف می‌توان از آن یاد کرد ارزش‌کشی اسلامی و ناهنجاری‌های دینی به عنوان ابزاری برای اردوکشی سیاسی است.

وی تصریح کرد: مسئله ترویج ناهنجاری و مقابله با ارزش‌های الهی به عنوان ابزاری برای اردوکشی‌های سیاسی تأسف‌بار است و اینجا محور عملکرد و رسالت سازمان بسیج اساتید خود را نشان می‌دهد.

علم‌الهدی تأکید کرد: ما در عرصه دانشجویی آنچه شناخت داریم فضای بسیج دانشجویی یک جریان پویا بوده اما به غیر از پشتیبانی تشکیلاتی که به وسیله سپاه انجام می‌گیرد نیازمند پشتیبانی اجتماعی بسیج دانشجویی توسط بسیج اساتید هستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به داستان تهدید یکی از رؤسای بسیج دانشجویی دانشگاه‌های خراسان رضوی گفت: این تأسف‌بار بوده که یکی از رئیس بسیج دانشجویی را به کمیته انضباطی ببرند و تهدید کنند که حق ندارد دیگر مسائل فرهنگی دانشگاه را به امام جمعه منتقل کند.

امام جمعه مشهد با اشاره به نقش پررنگ اساتید در انسجام دانشجویان گفت: در فتنه 88 شاهد این قضیه بودیم که در برخی اردوکشی‌های فتنه، جریان دانشجویی قوی نبود اما به واسطه ساماندهی و حضور یک یا چند استاد این جریان‌ها پیش‌ می‌رفت، اگر بسیج دانشجویی ما از پشتوانه قوی بسیج اساتید برخوردار باشد مشکلی در ترویج ناهنجاری دینی و رشد و تعالی ارزش‌ها در دانشگاه به وجود نمی‌آید.

انتهای پیام/

ارسال توسط : نااصری ناصری
بازدید
دیدگاه